open-navfaktor-logo
search
Završena turistička sezona
Kako su poslovali aerodromi u Sarajevu, Banjoj Luci, Tuzli i Mostaru
Nakon završetka turističke sezone provjerili smo kako su poslovali aerodromi u Sarajevu, Banjoj Luci, Tuzli i Mostaru.
09.10.2021. u 09:31
get url
text

Međunarodni aerodrom Sarajevo imao je uspješnu turističku sezonu jer je u ljetnom redu letenja došlo do značajnog porasta broja putnika i aviooperacija u odnosu na 2020. godinu, tvrde iz uprave ovog aerodroma. 

- To je prije svega rezultat uloženih napora sadašnje uprave, koja je sve svoje snage usmjerila na održanje ekonomske stabilnosti aerodroma Sarajevo i kojoj je jedan od primarnih ciljeva bio osigurati povratak svih aviokompanija koje su obavljale svoje letove prije pandemije, ali i uspostaviti saradnju sa novim kompanijama. Povećanje broja letova, uvođenje novih destinacija i početak aviooperacija novih aviokompanija je posljedica promjene poslovne politike Sarajevskog aerodroma koja podrazumijeva omogućavanje dodatnih poticaja za avioprijevoznike u cilju prevazilaženja finansijske krize uzrokovane pandemijom koronavirusa – kaže Belma Čureković, stručni saradnik za odnose s javnošću.

U  prvih devet mjeseci usluge Međunarodnog aerodroma Sarajevo koristilo je 550.483 putnika. U augustu je kroz aerodrom prošlo čak 151.309 putnika što je najveći broj putnika u jednom mjesecu od početka pandemije, a čime smo se približili broju iz rekordne 2019. godine.

U odnosu na najave aviokompanija očekujemo da će do kraja godine doći do stagnacije trenda rasta prometa u odnosu na ljetni red letenja a što zavisi i od epidemioloških mjera i restrikcija koje budu na snazi u narednom periodu - ističe Čureković.

Planovi na poboljšanju poslovanja Sarajevskog aerodroma bit će zahtjevni.

- Što se tiče uspostavljanja novih aviolinija, od 3. oktobra aviokompanija Wizz Air Abu Dhabi uvela je direktnu liniju između Sarajeva i Abu Dhabija. Od decembra ove godine aviokompanija Wizz Air je planirala baziranje drugog aviona i početak letenja na sedam novih destinacija iz Sarajeva i to prema Frankfurtu, Kelnu, Hamburgu (Njemačka), Veneciji (Italija), Billundu (Danska), Malmou (Švedska) i Oslu (Norveška). Najavljeno je i pojačanje frekvencije postojećih letova ove aviokompanije prema sljedećim destinacijama: Kopenhagen, Dortmund, Gothenburg, Stockholm i Memmingen – nabraja Čureković.

Pripremaju se za zimsku sezonu, vrše kontinuiranu komunikaciju sa svim aviokompanijama, a intenzivno pregovaraju i sa novim.

- U pripremi je i novi program stimulativnih mjera za aviokompanije u zimskom redu letenja, koji radimo zajednički sa Turističkom zajednicom Kantona Sarajevo i drugim zainteresovanim partnerima (USAID, Privredna komora FBiH, Udruženje hotelijera i dr.) te ćemo isti uskoro moći prezentirati aviokompanijama. Početkom juna ove godine uspješno je proveden TSA audit kao preduvjetza početak direktnih letova između Sjedinjenih Američkih Država i Bosne i Hercegovine. U toku su pregovori sa aviokompanijama u vezi s uspostavljanjem ove linije. Također smo u saradnji sa menadžmentom aerodroma Apulijskog regiona (Bari, Brindisi, Grottaglie i Foggia) pokrenuli zajedničku inicijativu za uspostavljanje direktne aviolinije između BiH i Italije i u toku su pregovori sa potencijalnim aviokompanijama - ističe naša sagovornica.

Međunarodni aerodrom Sarajevo sprema se za učešće na World-Routes događaju kojem će pristustvovati oko 300 predstavnika aviokompanija i 700 aerodroma, a u sklopu kojeg će imati dogovorene sastanke s potpuno novim kompanijama što u konačnici osigurava pregovore za nove destinacije.

Očekuju i pomoć Vlade Federacije BiH.

- Nadamo se da će se uskoro privesti kraju aktivnosti koje imaju za cilj trajno ukidanje federalne takse koja je uvedena 2005. godine radi razvoja civilnog zrakoplovstva u Federaciji Bosne i Hercegovine, a primjenjivala se samo na kompanije koje posluju na Međunarodnom aerodromu Sarajevo, a zamrznuta je do 31.12.2021. Kada govorimo o razvojnim projektima, želimo istaći da je Vlada FBIH donijela rješenje kojim nas uvodi u posjed eksproprisanih nekretnina što je bio konačan preduvjet za pribavljanje građevinske dozvole radi izgradnje četiri dodatne pozicije za parkiranje aviona, pored postojećih sedam. To će omogućiti proširenje aerodromskih kapaciteta koji će stvoriti uvjete za dolazak novih aviokompanija – zaključuje Čureković.

Od početka 2021. godine pa zaključno sa augustom kroz Međunarodnu zračnu luku Banja Luka bilo je 1.598 letova i kroz aerodrom je prošlo 69 hiljada putnika.

- U augustu ove godine imali smo rekordan broj putnika. To su nam omogućile aviokompanije Ryanair sa linijama za Brisel, Goteburg, Memingen. Početkom zimske sezone letenja (kraj oktobra) najavili su destinacije: Beč, Frankfurt, Milano Bergamo i Stokholm. WizzAir je najavio Eindhoven, Dortmund, Bazel Mulhaus, Malmo, Stockholm. Za zimsku sezonu letenja od decembra najavili su destinaciju Hamburg i Air Serbia: Beograd dva puta sedmično. U ljetnoj sezoni iduće godine imamo osigurane letove Air Montenegro za Tivat i Kontiki travel za Antaliju – kazala je glasnogovornica, Sanela Kasalović.

Da bi ostvarili još bolje rezultate u poslovanju, trenutni obim saobraćaja, kao i najavljeni obim saobraćaja za predstojeću zimsku sezonu zahtjeva što hitnije proširenje putničke zgrade.

- Treba proširiti i poletno sletnu stazu i platformu za parkiranje i opsluživanje aviona. Proširiti parking sa izgradnjom sistema za naplatu za putničke automobile. Kupiti aerodromsku opremu za opsluživanje aviona. Sve navedeno zahtijeva značajna finansijska sredstva, te će se u skladu sa osiguranim sredstvima izvoditi planirani radovi - kaže Sanela Kasalović.

Kroz Međunarodni aerodrom Tuzla u septembru 2021. godine prošlo je 32.960 putnika, a 2020, u istom mjesecu 19.509. Ukupno do septembra 2021. godine bilo je 216.939 putnika, a u cijeloj 2020. godini 228.603.

S Međunarodnog aerodroma u Tuzli putnici trenutno mogu letjeti na 15 destinacija u šest evropskih zemalja, a s decembrom taj broj će biti povećan, shodno uspostavljanju linija za Milano i Nuremberg.

Wizz Air je strateški orijentisan prema Međunarodnom aerodromu u Tuzli, a osim trenutna dva bazna aviona u ovoj godini je planirano postavljanje još jednog, nakon izgradnje trećeg gatea i proširenja kapaciteta ove zračne luke.

- Trenutno je u fazi revizija za izradu trećeg gatea, nakon čega moramo dobiti određene saglasnosti Ministarstva odbrane BiH jer je zemljište u njihovom vlasništvu. Uz tu saglasnost, nakon dobijanja urbanističke i građevinske saglasnosti plan je objavljivanja javnog tendera, a decembar ove godine optimalan je rok za postavljanje trećeg baznog aviona - najavio je ranije ministar trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona Hamza Bešić.

Ulaganje u treći gate će iznositi okvirno pola miliona maraka, za što su osigurana namjenska sredstva. Podaci su sa zvanične web stranice tuzlanskog aerodroma jer nisu imali "vremena" da odgovore na naša pitanja, pa su nam preporučili da uzmemo navedene podatke.
 
Mostarski aerodrom ove turističke sezone ostao je i bez putnika i letova, avioni su prizemljeni, red letenja prazan. Posljednji avion na ovu pistu sletio je u decembru prošle godine, u kojoj su kroz ovaj aerodrom prošla tek 1.374 putnika.

U Zračnoj luci Mostar niko se više ne javlja ni na jedini broj telefona, a ne odgovaraju ni na email poruke. Nisu odgovorili ni na naša pitanja. Ranije je Ivan Ljubić, v. d. direktora Zračne luke Mostar, kazao da 2021. godine nije bilo avionskog prometa, ali je optimista i ima velika očekivanja u 2022. godini.

- Ova godina će nažalost biti jako loša zbog otkazivanja, a u 2022. godini imamo velika očekivanja naravno uz prestanak svih zakonskih i drugih ograničenja za našu državu koje je donijela pandemija COVID-19 – izjavio je ranije Ljubić.

Zračna luka Mostar finansira se od pružanja usluga aviokompanijama, pa su novac za plaće i doprinose za oko 60 radnika dale federalne i kantonalne vlasti.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.