open-navfaktor-logo
search
VW kreće u ofanzivu
Kako će se proizvođači iz BiH uključiti u proizvodnju električnih automobila
Volkswagen je već uložio oko 1,7 milijardi eura 2018. godine u imobilnost. To znači da se novac ulaže na razvoj, istraživanja, odnosno u proces pripreme za poroizvodnju električnog vozila. U BiH ima mnogo firmi koji proizvode autodijelove za klasična vozila i oni se već sada trebaju pripremati za proizvodnju komponenti za električna vozila, upozorava Hodžić
11.09.2019. u 13:26
get url
text

Volkswagen je ubrzao napore za dominaciju u električnoj budućnosti autoindustrije. Najveći svjetski proizvođač automobila sklopio je ugovor sa švedskim Northvoltom o izgradnji divovske tvornice baterija u Njemačkoj.

Njemačka firma saopćila je kako će proizvodnja litijum-jonskih baterija započeti krajem 2023. ili početkom 2024. što je potez koji će biti od presudne važnosti za Volkswagenovu sposobnost da provede ono što naziva "najvećom električnom ofenzivom u automobilskoj industriji na svijetu".

Grupa planira lansirati gotovo 70 novih električnih modela u sljedećoj deceniji, a nada se da će u tom periodu proizvesti 22 miliona električnih automobila. Kompanija ulaže više od 30 milijardi eura u elektrifikaciju vozila u sljedeće četiri godine. Ako bude uspješan, Volkswagen bi mogao prestići rivale poput Tesle i kineskog BYD-a kojeg podržava Warren Buffet.

Pripreme za 2050. godinu

Privredna komora Federacije BiH koristeći se dugogodišnjim bogatim iskustvom u proizvodnji komponenti za automobilsku industriju (Automotive), kao i trenutnim mogućnostima i dostignutim tehnološkim razvojem bh. kompanija proizvođača komponenti za automobilsku industriju, napravila je plan povećanja učešća bh. proizvođača u automobilskoj industriji Evropske unije, sa akcentom na priključenje na projekte VW-a.  

Armin Hodžić, projekt koordinator Privredne komore FBiH, u razgovor za Faktor istaknuo je da je 2016. godine osnovana Automotive, grupacija koja ima oko 60 kompanija iz BiH koje se bave proizvodnjom autodijelova.

- Svake dvije godine VW organizuje sajmove za svoje dobavljače. Bosna i Hercegovina se prvi put predstavila sa devet kompanija koje direktno učestvuju u lancu snabdijevanja Volkswagena. Projekat je podržala Vlada FBiH i USAID i dobili smo 150 hiljada maraka za otvaranje ureda u Wolsburgu. U ovom uredu kojim rukovodim boravim svaki mjesec nekoliko dana. Ured se nalazi u razvojno-istraživačkom centru VW-a. Sve kompanije iz BiH koje proizvode dijelove za VW imaju pravo da koriste ovaj ured i mogu dobiti sve informacije iz prve ruke koje otkriva Volkswagen. Zahvaljujući ovom uredu imam saradnju sa pet direktora VW-a od kojih dobijam veoma važne podatke o potrebama ove firme za proizvodnju autodijelova. Na prvom mjestu su informacije za proizvodnju električnih automobila – pojašnjava Hodžić.

Fokus u proizvodnji električnih automobila imobilnost, digitalizacija i autonomna vožnja i tu su svjetski lideri, riječi su našeg sagovornika.

- Volkswagen je već uložio oko 1,7 milijardi eura 2018. godine u imobilnost. To znači da se novac ulaže na razvoj, istraživanja, odnosno u proces pripreme za poroizvodnju električnog vozila. U BiH imate mnogo firmi koji proizvode autodijelove za klasična vozila i oni se već sada trebaju pripremati za proizvodnju komponenti za električna vozila. Zato je važno da naše firme imaju informacije iz prve ruke da se pripreme za proizvodnju novih dijelova. U automobilskoj industriji kada je u pitanju proizvodnja dijelova ništa se ne dešava preko noći jer pripreme traju duže i ako ste na vrijeme krenuli, nastavljate sa poslom. U protivnom, ako se ne prilagodite, gasite proizvodnju – upozorava Hodžić.

Naš sagovornik ističe da na električnim automobilima neće više biti klasičnog mjenjača brzina. Pod krovom Volkswagena je 13 brendova.

- U Audiju su rekli da će do 2025. godine proizvoditi ova vozila koja sada koristimo na konvencionalni pogon. Do 2050. godine će biti dijelova za ove automobile i to će biti kraj za upotrebu konvecionalnih automobila i proizvodnja samo električnih automobila. Osim proizvodnje autodijelova u posao se uključuje i elektro-energetski sektor. Vozila će se na struju moći puniti i u kućama i naravno umjesto benzinskim na električnim pumpama. U proizvodnju komponenti za električna vozila radit će i IT firme. Na sajmu prošle godine saznali smo da se u Njemačkoj već 85 posto IT firmi preorijentisalo na atomobilsku industriju – pojašnjava Hodžić.

Šansa za sve industrijske grane

Potpredsjednik Privredne komore FBiH Mirsad Jašarspahić ističe da se bh. firme koje proizvode autodijelove moraju što prije priključiti projektima koji se razrađuju u Njemačkoj jer u ovom trenutku i najviše rade za fabrike automobila u ovoj zemlji.

- U proizvodnji električnih automobila bit će angažovane sve industrije osim građevinske. Posla će imati mašinska, elektroindustrija, informatika, modeliranje automobila i vanjsko i unutrašnje, dizajneri, pa čak i modni kreatori. Firme koje se bave dizajniranjem limova. U autoindustriji u BiH zaposleno je mnogo radnika i naši proizvodi su cijenjeni kod dobavljača za autodijelove. Neke naše firme rade i specijalne alate za proizvodnju auta, kao što je BMW, i takve firme godišnje mogu isplaćivati plaće za 50 inžinjera, ako proizvedu dva alata godišnje za fabrike automobila. Bosanska firma iz Vogošće napravila je dizajn instrument table u najnovijem "BMW-u". To je jedinstven primjer da je bh. firma otvorila firmu u Njemačkoj i preko te kćerke firme uradili instrument tablu za BMW. Ovaj i još mnogo drugih primjera govori nam da bh. proizvođači autodijelova mogu i znaju uraditi mnogo na proširenju svog posla, samo pripreme moraju početi na vrijeme – kazao je Jašarspahić.   

Osnovni cilj projekta Privredne komore FBiH je unapređenje sektora automobilske industrije kao jednog od ključnih generatora razvoja bh. privrede. Cilj je sistemsko podizanje konkurentnosti domaće privrede kroz trajnu edukaciju, standardizaciju i certifikaciju koji su preduvjet za veće učešće domaćih proizvođača na tržištu EU-a.

Jedan od ciljeva ovog projekta je da se direktnim prisustvom  kroz otvaranje ureda u Njemačkoj, bude u stalnom kontaktu sa tržištem, kako bi se domaći proizvođači pravovremeno uključili u tržišnu utakmicu i time stvorili preduvjete za nove poslove kojim bi se povećale investicije u nove proizvodne kapacitete, otvorila nova radna mjesta, povećao izvoz, što bi se direktno odrazilo i na povećanje GDP-a. Operabilnošću ovog projekta ostvarit će se uvjeti za otvaranje Razvojnog ureda u Privredne Komore FBiH, čime bi domaća autoindustrija stvorila uvjete za osvajanje složenijih komponenti elektroautomobila koji uistinu predstavlja bućnost automobilske industrije u svijetu, dodao je Jašarspahić.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.