open-navfaktor-logo
search
Tunel svijetla tačka
Izgradnja sarajevske Prve transverzale zapela na rješavanju imovinsko-pravnih pitanja
Prva transverzala, sarajevska saobraćajnica bez početka i kraja, još je u zastoju izgradnje jer se nisu riješili imovinsko-pravni odnosi i jedino što se trenutno gradi na ovoj trasi je tunel na Kobiljoj Glavi.
09.05.2023. u 07:58
get url
text
Tunel Kobilja glava

{$galerijaFotografija}

Radovi na trasi Prve transverzale kod Željezničke stanice Sarajevo nakon porušenih desetak objekata stali su prije dvije godine jer još nisu riješeni imovinsko-pravni odnosi. Problem je i sa uklanjanjem dijela privatne firme Penny plus koja se nalazi na trasi Prve transverzale.

Od Željezničke stanice do fabrike Bosnalijek nije ni počela izgradnja. Tek od naselja Šip izgrađen je dio ceste koji vodi do tunela Kobilja glava prema Vogošći. Dužina Prve transverzale iznosi oko 12 kilometara, prostire se na području općina Novo Sarajevo, Centar i Vogošća do Jošaničke petlje.

Ideja za izgradnju Prve transverzale rodila se osamdesetih godina prošlog stoljeća, pa se projekat mijenjao u nekoliko navrata. Sve prošle garniture vlasti u Kantonu Sarajevo obećavali su da će baš oni završiti ovaj projekat od izuzetnog značaja za rasterećenje saobraćaja od centra grada i povezivanje sa Vogošćom i prema autoputu.

Prema izjavama tadašnjih vlasti, 26. oktobar 2020. godine bio je historijski dan jer je počela izgradnja Prve transverzale u Sarajevu. Tog dana 2020. godine počela je izgradnja dionice između raskrsnica ulice Halida Kajtaza s Kranjčevićevom i s Tešanjskom ulicom. To se desilo u vrijeme Vlade Kantona Sarajevo koju je predvodio Mario Nenadić.

Izgradnja Prve transverzale obustavljena je zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa. Na području Općine Centar nalazi se najviše objekata koji se moraju srušiti. To su objekti u Kranjčevićevoj i ulici Braće Begić, sve do firme Penny plus.

U međuvremenu nova Vlada KS na čelu sa Edinom Fortom imenovana je početkom marta 2021. godine. Nastavila je sa rušenjem nekoliko objekata koji su se nalazili na trasi Prve transverzale, ocjenjujući nastavak radova historijskim.

Umjesto početka radova na kompletnoj dionici od Kranjčevićeve do ulice Braće Begić, iznenada sredinom maja 2021. godine radovi su obustavljeni pa su građevinske mašine koje su radile prekoputa Željezničke stanice Sarajevo preko noći nestale.

Kada će se nastaviti radovi na izgradnji Prve transverzale od Željezničke stanice prema firmi Peny? Jesu li riješeni svi imovinsko-pravni odnosi i šta se još čeka?  

- Na navedenom lokalitetu Zavod za izgradnju Kantona Sarajevo u saradnji sa općinama Centar i Novo Sarajevo rješava imovinsko-pravne odnose. Prema informacijama koje nam je Zavod za izgradnju KS dostavio, još nisu riješeni svi imovinsko-pravni odnosi na tom lokalitetu, postoje i određeni sudski sporovi, tako da u skladu sa navedenim ni nadležne institucije Općine Centar nisu u mogućnosti izdati odobrenje za građenje.

Dakle, Direkcija za puteve KS do izdavanja odobrenja za građenje nema mogućnosti uvesti izvođača u nastavak radova na izgradnji Prve transverzale na spomenutom lokalitetu. Naglašavamo da Direkcija za puteve ima izabranog izvođača radova, a da nadzor vrši Zavod za izgradnju, dakle sve je spremno čim se riješe imovinsko-pravni odnosi i ishoduje odobrenje za građenje, da se u najkraćem roku radovi nastave – pojasnio je Selmir Kovač, direktor Direkcija za puteve KS.

{$galerijaFotografija}

Jedino što se u ovom trenutku radi na trasi Prve transverzale je izgradnja tunela na Kobiljoj Glavi.

U decembru 2021. godine počelo je probijanje tunela Kobilja glava. Radovi su podijeljeni u dvije sekcije, a prva podrazumijeva izgradnju tunela, čije je probijanje počelo i odvija se utvrđenom dinamikom. Druga podrazumijeva izgradnju trase i kružnog toka za povezivanje Prve transverzale, tunela sa magistralnim putem M-18 u vogošćanskom naselju Hotonj.

Tunel će biti izgrađen kao nastavak na dionici Prve transverzale, a sastojat će se od dvije cijevi, unutar kojih će biti ugrađena najsavremenija oprema. Pored tunela sa dvije cijevi, čije su dužine 682 i 678 metara, i trase za spoj na magistralnu cestu, bit će izgrađene kolovozne trake, pješačke i biciklističke staze. Projekt se provodi u skladu s procedurama EBRD-a. Vrijednost ugovora je nešto više od 62 miliona maraka bez PDV-a. Radove izvodi firma Euro-Asfalt.

- Radovi na izgradnji tunela Kobilja glava do ovog trenutka izvode se prema planiranoj dinamici. Prema potpisanom ugovoru rok za izvršenje radova je juni 2024. godine - kazao je Kovač.  

Prva Transferzala, 08.05.2023.
1 od 7
left-arrowright-arrow
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.