INTERVJU – Adnan Topić, komercijalni direktor Coca-Cole: Od 2010. u zajednicu uložili dva miliona KM

Objavljeno: 05.04.16 u 22:06

Uprkos nepovoljnoj poslovnoj klimi, 2015. godinu mogu ocijeniti kao veoma uspješnu. Ostvarili smo sve ciljeve koje smo postavili na početku godine, kazao je Topić.

Uprkos nepovoljnoj poslovnoj klimi, 2015. godinu mogu ocijeniti kao veoma uspješnu. Ostvarili smo sve ciljeve koje smo postavili na početku godine, kazao je Topić.
Uprkos nepovoljnoj poslovnoj klimi, 2015. godinu mogu ocijeniti kao veoma uspješnu. Ostvarili smo sve ciljeve koje smo postavili na početku godine, kazao je Topić.

Razgovarao: Ajdin PERČO

Coca-Cola u BiH posluje već četrdeset godina, i to od 1975, a u izgradnju punionice u Hadžićima je 2000. godine uložila 50,1 milion maraka.

Sa 296 zaposlenih i kontinuiranim rastom poslovanja, Coca-Cole HBC B-H d.o.o. Sarajevo je jedna od najznačajnijih stranih investicija u našoj zemlji. Na čelu ove kompanije je Adnan Topić i to na funkciji komercijalnog direktora i direktora franšize. Diplomirani ekonomist sa Univerziteta „Džemal Bijedić“ iz Mostara, u Coca-Coli radi od 2002. i za Faktor govori o poslovanju ovog globalnog brenda u BiH.

FAKTOR: Kakva je bila poslovna 2015. godina?

Topić: Uprkos nepovoljnoj poslovnoj klimi, 2015. godinu mogu ocijeniti kao veoma uspješnu. Ostvarili smo sve ciljeve koje smo postavili na početku godine. Posebno izdvajam rast prodaje u odnosu na prethodnu godinu, i to u svim kategorijama portfolija. Kako bi naši potrošači u svakom trenutku mogli uživati u svom omiljenom piću, dodatno smo na tržištu širom Bosne i Hercegovine instalirali blizu 1.000 najsavremenijih rashladnih uređaja. Kompanija ima 296 zaposlenika i kontinuirano ulaže u obuku i unapređenje njihovih vještina.

FAKTOR: Da li je prisutan trend smanjenja tržišta bezalkoholnih pića u BiH, počevši od 2008. do 2009. godine?

Topić: Da, to je bio period stagnacije tržišta. U to vrijeme kriza je, kao i na sve privrednike u okruženju, utjecala i na naše poslovanje. Mi smo se upravo u tom periodu odlučili na značajnije investicije. Proširili smo proizvodne i skladišne kapacitete i znatno uložili u informatičke tehnologije i poslovanje na novoj platformi te u obuku zaposlenika. Generalno, stalnim prilagođavanjem i optimizacijom naših procesa te inovativnim pristupom na tržištu uspjeli smo prevazići utjecaje krize i poslovati stabilno i profitabilno.

FAKTOR: Možete li pojasniti vaše tvrdnje da je “Coca-Cola više bosanskohercegovačka nego što mislite“?

Topić: Kako bismo izmjerili utjecaj našeg poslovanja na bh. društvo, prošle godine smo pozvali specijalizovanu konsultantsku kuću Steward Redqueen da ispita na koji način Coca-Cola doprinosi privredi uopćeno, a lokalnim zajednicama konkretno. Coca-Cola je 2000. uložila 50,1 milion maraka u obnovu punionice i ponovno pokretanje domaće proizvodnje. Ovo je, u to vrijeme, bila najveća poslijeratna strana investicija u Bosni i Hercegovini. Gotovo 92 posto naših proizvoda koji se prodaju na našem tržištu proizvodi se u Bosni i Hercegovini. Značajan smo poslodavac u industriji hrane i pića u Bosni i Hercegovini, gdje zapošljavamo 296 osoba u proizvodnji i prodaji naših bezalkoholnih pića, što predstavlja oko 1 posto svih radnih mjesta u bosanskohercegovačkoj prehrambenoj industriji.

Svako radno mjesto u Coca-Coli podržava dodatnih jedanaest radnih mjesta u bh. privredi – ukupno 3.600 radnih mjesta, što čini 0,4 posto cjelokupne bh. radne snage. Samo od 2010. godine Coca-Cola je uložila skoro dva miliona konvertibilnih maraka u zajednicu, donacijama u proizvodima i novcu, kojima je obuhvaćeno više od 300.000 ljudi u našoj zemlji. Ovi, ali i niz drugih argumenata, samo su neki od argumenata zašto, vjerujemo s pravom, možemo tvrditi da smo bosanskohercegovačka kompanija više nego što mnogi misle.

FAKTOR: Gdje se tačno čuva tajna formula Coca-Cole i odakle u BiH dolazi smjesa za pravljenje sokova?

Topić: Coca-Colina tajna formula se od 1925. godine, punih 86 godina, čuvala u trezoru banke SunTrust u Atlanti. U decembru 2011. godine, povodom proslave 125. godišnjice Coca-Cole, tajna formula se ponovo vratila pod okrilje Coca-Cole, u poseban trezor muzejskog kompleksa Svijet Coca-Cole u Atlanti. Ovaj muzej otvoren je za sve posjetioce širom svijeta, tako da je tajna formula sada bliža potrošačima nego ikada.

Mnogi su pokušali “razbiti” Coca-Colinu tajnu formulu. Postoje mnoga pića koja su joj slična, ali okus prave Coca-Cole je jedinstven. Tajna Coca-Colina formula nije samo u omjeru mješavine njenih sastojaka već i strasti i ljubavi s kojom se proizvodi, promoviše i distribuira skoro 130 godina, zbog čega je omiljeni napitak brojnih generacija širom svijeta. A tajna komponenta ovog napitka u našu zemlju dolazi iz Republike Irske.

(Faktor.ba/Foto: Arhiva)