INTERVJU – Adnan Topić, komercijalni direktor Coca-Cole: Od 2010. u zajednicu uložili dva miliona KM

Objavljeno: 05.04.16 u 22:06

Uprkos nepovoljnoj poslovnoj klimi, 2015. godinu mogu ocijeniti kao veoma uspješnu. Ostvarili smo sve ciljeve koje smo postavili na početku godine, kazao je Topić.

Razgovarao: Ajdin PERČO

Coca-Cola u BiH posluje već četrdeset godina, i to od 1975, a u izgradnju punionice u Hadžićima je 2000. godine uložila 50,1 milion maraka.

Sa 296 zaposlenih i kontinuiranim rastom poslovanja, Coca-Cole HBC B-H d.o.o. Sarajevo je jedna od najznačajnijih stranih investicija u našoj zemlji. Na čelu ove kompanije je Adnan Topić i to na funkciji komercijalnog direktora i direktora franšize. Diplomirani ekonomist sa Univerziteta „Džemal Bijedić“ iz Mostara, u Coca-Coli radi od 2002. i za Faktor govori o poslovanju ovog globalnog brenda u BiH.

FAKTOR: Kakva je bila poslovna 2015. godina?

Topić: Uprkos nepovoljnoj poslovnoj klimi, 2015. godinu mogu ocijeniti kao veoma uspješnu. Ostvarili smo sve ciljeve koje smo postavili na početku godine. Posebno izdvajam rast prodaje u odnosu na prethodnu godinu, i to u svim kategorijama portfolija. Kako bi naši potrošači u svakom trenutku mogli uživati u svom omiljenom piću, dodatno smo na tržištu širom Bosne i Hercegovine instalirali blizu 1.000 najsavremenijih rashladnih uređaja. Kompanija ima 296 zaposlenika i kontinuirano ulaže u obuku i unapređenje njihovih vještina.

FAKTOR: Da li je prisutan trend smanjenja tržišta bezalkoholnih pića u BiH, počevši od 2008. do 2009. godine?

Topić: Da, to je bio period stagnacije tržišta. U to vrijeme kriza je, kao i na sve privrednike u okruženju, utjecala i na naše poslovanje. Mi smo se upravo u tom periodu odlučili na značajnije investicije. Proširili smo proizvodne i skladišne kapacitete i znatno uložili u informatičke tehnologije i poslovanje na novoj platformi te u obuku zaposlenika. Generalno, stalnim prilagođavanjem i optimizacijom naših procesa te inovativnim pristupom na tržištu uspjeli smo prevazići utjecaje krize i poslovati stabilno i profitabilno.

FAKTOR: Možete li pojasniti vaše tvrdnje da je “Coca-Cola više bosanskohercegovačka nego što mislite“?

Topić: Kako bismo izmjerili utjecaj našeg poslovanja na bh. društvo, prošle godine smo pozvali specijalizovanu konsultantsku kuću Steward Redqueen da ispita na koji način Coca-Cola doprinosi privredi uopćeno, a lokalnim zajednicama konkretno. Coca-Cola je 2000. uložila 50,1 milion maraka u obnovu punionice i ponovno pokretanje domaće proizvodnje. Ovo je, u to vrijeme, bila najveća poslijeratna strana investicija u Bosni i Hercegovini. Gotovo 92 posto naših proizvoda koji se prodaju na našem tržištu proizvodi se u Bosni i Hercegovini. Značajan smo poslodavac u industriji hrane i pića u Bosni i Hercegovini, gdje zapošljavamo 296 osoba u proizvodnji i prodaji naših bezalkoholnih pića, što predstavlja oko 1 posto svih radnih mjesta u bosanskohercegovačkoj prehrambenoj industriji.

Svako radno mjesto u Coca-Coli podržava dodatnih jedanaest radnih mjesta u bh. privredi – ukupno 3.600 radnih mjesta, što čini 0,4 posto cjelokupne bh. radne snage. Samo od 2010. godine Coca-Cola je uložila skoro dva miliona konvertibilnih maraka u zajednicu, donacijama u proizvodima i novcu, kojima je obuhvaćeno više od 300.000 ljudi u našoj zemlji. Ovi, ali i niz drugih argumenata, samo su neki od argumenata zašto, vjerujemo s pravom, možemo tvrditi da smo bosanskohercegovačka kompanija više nego što mnogi misle.

FAKTOR: Gdje se tačno čuva tajna formula Coca-Cole i odakle u BiH dolazi smjesa za pravljenje sokova?

Topić: Coca-Colina tajna formula se od 1925. godine, punih 86 godina, čuvala u trezoru banke SunTrust u Atlanti. U decembru 2011. godine, povodom proslave 125. godišnjice Coca-Cole, tajna formula se ponovo vratila pod okrilje Coca-Cole, u poseban trezor muzejskog kompleksa Svijet Coca-Cole u Atlanti. Ovaj muzej otvoren je za sve posjetioce širom svijeta, tako da je tajna formula sada bliža potrošačima nego ikada.

Mnogi su pokušali “razbiti” Coca-Colinu tajnu formulu. Postoje mnoga pića koja su joj slična, ali okus prave Coca-Cole je jedinstven. Tajna Coca-Colina formula nije samo u omjeru mješavine njenih sastojaka već i strasti i ljubavi s kojom se proizvodi, promoviše i distribuira skoro 130 godina, zbog čega je omiljeni napitak brojnih generacija širom svijeta. A tajna komponenta ovog napitka u našu zemlju dolazi iz Republike Irske.

(Faktor.ba/Foto: Arhiva)