open-navfaktor-logo
search
Direktor osnovne škole
Ibrahimović: Ako Hota-Muminović ostane ministrica, reforma obrazovanja u KS doživjet će fijasko
Namir Ibrahimović, direktor Osnovne škole "Safvet beg Bašagić" i jedan od pokretača kurikularne reforme, na društvenim mrežama osvrnuo se na rad Naide Hota – Muminović, ministrice obrazovanja u Kantonu Sarajevo.
11.02.2023. u 20:52
get url
text

Ibrahimović je na svom Facebook profilu odgovorio ministrici, koja se, gostujući na jednom mediju, referirala na njegovu izjavu.

Uz odgovor direktor je objavio i transkript izjave ministrice.

- Nismo navikli da se referiramo na primjere dobre prakse, izazimo u eter s vrlo paušalnim zaključcima. Slušala sam direktora Osnovne škole „Safvet beg Bašagić“ i on nam tamo sugeriše da trebamo ući u učionice, pa onda ponuditi podršku nastavnicima koji implementiraju reformu kroz pomoć u planiranju, pomoć u impelementaciji, ja ovo malo parafraziram, kroz pomoć u praćenju učeničkih postignuća. Zastala sam i zamislila se kako je stvarno moguće da to direktor osnovne škole zna. Dok ovo govorim imamo na terenu 120 stručnjaka koji daju podršku nastavnicima, koji implementiraju i sve ovo što je direktor uvaženi rekao – to već radimo. To su neinformisani stavovi. Mi sa takvim vrstama mišljenja stvarno imamo problem u obrazovnoj zajednici. Bila sam direktorica škole i znam koliko je to posla i vodite kurikularnu reformu u nekom drugom kantonu, kao što je slučaj ovdje kod ovog direktora – stoji između ostalog u transkriptu.

- Znam, dosadio sam napisima o obrazovanju. Jutros je ministrica za odgoj i obrazovanje u Vladi Kantona Sarajevo, Naida Hota-Muminović gostovala na TVSA i objašnjavala zašto je poslala upit o trajanju časa 40 minuta. U jednom dijelu se dotakla i moje izjave koju sam dao za O kanal – navodi Ibrahimović na početku objave.

Direktor dalje navodi kako ga je "u svojoj izjavi, ministrica oklevetala, s pozicije političke moći rekla da ne radi svoj posao direktora osnovne škole kako treba jer vodi reformu u drugom kantonu bez da je navela kako to zna".

- Priča se po kancelarijama Ministarstva? Da ne govorim sad o pogrešnom zaključivanju - malo prije nego će meni oduzeti pravo da radim išta drugo osim direktorskog posla, navodi primjer 120 stručnjaka koji pomažu u implementaciji reforme. I ne pita se kako 120 nastavnica i nastavnika istovremeno radi u školi i onda prati šta rade drugi nastavnici u svojim učionicama. Dakle, ministrica kleveće, ministrica tvrdi da loše radim svoj posao direktora (uz isticanja sebe da je sjajno obavljala svoj direktorski posao) i ministrica pogrešno zaključuje.

Dalje, ministrica, s pozicija političke moći, na javnom kantonalnom servisu traži da mi se onemogući da govorim ("Dakle, kome, evo, na kraju krajeva i dajemo medijski prostor? Kome dajemo etiketu stručnjaka u obrazovanju?"). Ministrica kleveće, ministrica tvrdi da loše direktorujem na osnovu ko zna čega, ministrica pogrešno zaključuje, ministrica me destručnjakizira, minisitrica bi cenzurirala i upravljala medijima – navodi Ibrahimović i dodaje:

- Ministrica tvrdi da se u školama u Kantonu Sarajevo događa čudo upravo ovog trena dok ona govori na TVSA. I opet, samo joj trebamo vjerovati na riječ jer je ona ministrica i ona to kaže. Evo, neka ministrica kaže na osnovu čega to tvrdi, koje istraživanje potvrđuje njene riječi, neka navede od čega se tačno krenulo 1. 9. 2022. u primjenu predmetnih kurikuluma i gdje se stiglo 31. 12. 2022. Dakle, ministrica kleveće, ministrica tvrdi da loše direktorujem na osnovu ko zna čega, ministrica pogrešno zaključuje, ministrica me destručnjakizira, ministrica bi cenzurirala i upravljala medijima, ministrica fantazira.

Minsitrica definira stručnjake tako što dobro rade svoj posao, što su poslušni; žao mi je što nije dodala da su stručnjaci oni koji se oduševljavaju njenim ministarskim potezima i javnim obraćanjima - piše Ibrahimović.

Direktor OŠ "Safvet beg Bašagić" dalje dodaje kako "ne planira ministrici objašnjavati svoju stručnost niti dokazivati kako obavlja svoj posao direktora".

- To na kraju nije ni važno - ona svakako, kako sama kaže, "daje mišljenje". Također sam svjestan da moj javni govor, propitivanje i kritiziranje pojedinih poteza obrazovnih vlasti nosi posljedicu - ministrica nam tvrdi da se u učionicama u KS održavaju časovi kao i u Sloveniji, Švicarskoj, Njemačkoj (caruje kritičko promišljanje, kreativnost...) - a ona bi da upravlja kao SSSR sekretarka za obrazovanje. Pogledajte samo tok misli ministrice Hota-Muminović i načina kako usmeno govori - to nikako ne priliči profesorici, nekadašnjoj direktorici i ministrici obrazovanja. Umjesto da Ministarstvo za odgoj i obrazovanje KS pomogne reformi u USK, i pokaže solidarnost sa dijelom BiH u kojem se drastično smanjuje broj učenika, ona kritizira što to ja radim. Neću šutjeti, i dalje ću, kad me mediji pozovu, reći šta mislim i, evo, ako je nadležnoj ministrici problem što sam direktor javne ustanove, mogu i da ne budem - neće Bašagić pretrpjeti neku veliku štetu - ima sjajnih nastavnica i nastavnika u školi koji mogu direktorovati i bolje nego ja to radim.

No, reforma obrazovanja u Kantonu Sarajevo će biti u problemu ako i naredne četiri godine Naida Hota-Muminović bude ministrica obrazovanja - jer nabrzinu uvedena reforma s tri sata edukacije, bez jasnog strateškog plana reforme, instant zaokreti u reformi, reformiranje u V razredu s udžbenicima iz 2008., neusaglašenost osnovnog okvira u kojem se refroma kreće, s čestim izmjenama ljudi u timovima za podršku koji, ironije li, nemaju konkretnu i jasnu podršku nadležnih bez naučno utemeljnog praćenja promjena u učionici vodi ka fijasku – stoji u Facebook objavi Namira Ibrahimovića, direktora Osnovne škole "Safvet beg Bašagić".

 

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.