Četvrtak, 23.03.2023.
h

I bh. pjevači znaju zaraditi: Klik po klik do pune vreće para

Imamo zaključen ugovor sa YouTubeom i oni nam trebaju plaćati za osobu koja je postavila sadržaj na platformu. Međutim, ugovor se još uvijek ne provodi - kazali su nam iz Asocijacije kompozitora - muzičkih stvaralaca  

Piše Lida Balić

Svjetska muzička scena odavno je postala „zlatna koka“ popularnih i manje poznatih izvođača. Dive poput Beyonce, Lady Gage, Rihanne i drugih znaju na koji način unovčiti svoje ime. Milionski pregledi na YouTubeu, linija modnih brendova s njihovim potpisima, turneje popunjene do zadnjeg mjesta, a sve to zahvaljujući jednoj stvari - internetu.

Po ugledu na njih, i naše zvijezde shvatile su važnost samih pregleda na YouTube kanalu, te sve više ulažu u videoostvarenja i promociju. Ovu platformu vide kao glavni izvor nove muzike i zarade, pa ne čudi da neki pjevači i njihovi spotovi imaju milionske preglede.

Ako kliknete na neke od popularnih izvođača u našoj zemlji, poput Dine Merlina, Harija Mata Harija, Halida Bešlića, primijetit ćete i određene reklame, koje vrlo često znaju blokirati željeni sadržaj.

- Svako ko učita video na YouTubeu ima opciju da pusti Google oglase. Ako neko od gledalaca klikne na oglas, izvođač na čijem ste kanalu dobija novac od Googlea. Sve zavisi od vrste oglasa, države i postavki. Nekad će za klik dobiti cent, a nekad dolar ili više - objasnio nam jedan od sarajevskih IT stručnjaka.

Siva zona

Međutim, važno je napomenuti da, kao i mnogi drugi segmenti, u Bosni i Hercegovini korištenje interneta u ove svrhe i dalje je u magli.

Udruženje „Asocijacija kompozitora - muzičkih stvaralaca“ (AMUS) u BiH zaduženo je za reguliranje ovakvih pitanja ili bar za podsticanje na donošenje konkretnih rješenja. Međutim, naknade za korištenje YouTubea se i dalje ne naplaćuju.

- Svako ko koristi javna muzička djela i čini ih dostupnim javnosti mora imati dozvolu i plaćati naknade, ali internet je siva zona u autorskopravnoj zaštiti. Imamo zaključen ugovor sa YouTubeom, gdje nam oni trebaju plaćati za osobu koja je postavila neki sadržaj na platformu. Međutim, ugovor se još uvijek ne provodi - kazali su nam iz Asocijacije, dodajući da, iako je Zakon o javnom oglašavanju na snazi, ne postoje mehanizmi da se to treunutno prati te da treba postojati konvencija koja će to bolje regulirati, ali i tarifa za naplaćivanje usluga.

Zbog toga što se zakon ne provodi, estradne ličnosti koriste moći interneta za promocije i tako pune svoje džepove.

- Naravno, odavno imam sponzorstvo kao i većina mojih kolega ako ne i svi, ali to nije ništa novo - priznaje pjevač Jasmin Fazlić Jala, dodajući da AMUS nema nikakve veze s ovom platformom koja regulira radio i tv stanice, ali ne i internet.

Srušio rekorde

Poslije Eurosonga, koji mu je bio odskočna daska u karijeri, ovaj reper niže uspjehe. Osim za nastupe za koje se traže karta više, moć oglašavanja putem interneta iskoristio je na pravi način. Svaka pjesma koju objavi, u rekordnom vremenu dostigne milionske preglede, a određenu sumu inkasira. Nije ni čudo zbog čega mnogi regionalni pjevači i kompanije upravo njega biraju za snimanje pjesama ili za reklamiranje nekog proizvoda.

Primjera radi, duet objavljen prije četiri mjeseca sa srbijanskom pjevačicom Majom Berović i Bubom Corellijem „To me radi“ srušio je sve rekorde. Do trenutka nastajanja ovog članka broj pregleda za pjesmu iznosio je 21.515.822.

YouTube partnerstvo reper ima potpisano s albanskom kompanijom Onima, jer je u ovoj državi najplaćeniji na Balkanu. Govori nam da se pregledi ne mogu kupiti, jer, prije svega, kompanija koja je posrednik prvo štiti sebe, pa tek onda izvođača kojeg zastupa.

- Ovo su legalne firme, sve je transparentno, a i nema ih mnogo. Ne možeš kupiti, jer na kraju ćeš biti „provaljen“. Mislim da bi poslije toga skinuli snimak s kanala - kaže Jala.

Osim Jale, uspijeh na ovom polju imaju i neki drugi pjevači poput Amela Ćurića, koji je prije dvije sedmice predstavio pjesmu „Mijenjam ovaj grad“ i već uspio skupiti 1.145.767 pregleda. Pobjednik „Zvezda Granda“ Amar Jašarspahić Gile za pjesmu „Pijano“ skupio je više od 3.978.636 klikova...

Dijaspora donosi više profita

Pjevač Amel Ćurić nije želio razgovarati o ovoj vrsti zarade, ali nam je kazao da ipak ima profita.

- Jedino što mogu reći jeste da cifre nisu iste kada pregledi dolaze iz BiH, Hrvatske, Slovenije ili Švedske. Sve se to drugačije gleda. Postoji zarada od nekih reklamnih kampanja, firmi ili projekata koji se promoviraju putem YouTubea, odnosno interneta. Kada gledate moj spot, on vam izbacuje reklamu preko cijelog ekrana, koja se više plaća. Takve kampanje se više koriste u inostranstvu nego kod nas, odnosno imate veću zaradu od naše dijaspore koja to klika u Austriji, nego u BiH - kazao je Ćurić.

(Faktor.ba)

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter.
Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected].
Najnovije Najčitanije Na vrh