navbar

COOLSTYLE

faktor
search
search
search
Osvrt stručnjaka

Hajrulahović o trendovima u modi: Postoje žene koje u krpi izgledaju kao u haljini od milion dolara, ali i obrnuto

Svako godišnje doba nosi i nove trendove u odijevanju. Sa ulaskom u novo desetljeće u svijetu poznata imena mode već su nam pokazala put, pa će ovog proljeća ponovo biti u trendu minimalizam, a povratak retro stilu nešto je što će obilježiti sezonu koja polako dolazi.

Objavljeno: 06.03.2020. u 08:10
get url
text

U modi će biti tufnice, mekana koža, naglašene kragne, neobični izrezi, printevi, odijela...

Adnan Hajrulahović Haad, poznato ime bosanskohercegovačke modne scene, kaže kako je prije desetak godina odlučio prestati pratiti trendove koje nameću velika imena iz svijeta mode, jer to, po njegovom mišljenju, ubija kreativnost, a rezultat svega je da manji postaju robovi velikih.

- Slobodan sam čovjek, a to želim biti i kao dizajner. Međutim, kada slijedite nečiji rad, onda to više niste. Po meni, trend je ništa drugo nego mrtvi komercijalizam, koji za cilj ima samo prodaju, a to nije moja misija. Ono što želim jeste njegovati tradiciju i kulturnu baštinu BiH kroz medij u kojem radim, a to je moda - objašnjava Haad.

Iako se ne veže za trendove, ističe kako uvijek pred dolazak proljeća damama savjetuje da iz ormara izvuku odjeću veselijih boja, kada sklapaju styling, da se ne vežu samo za jednu boju, nego da slijede prirodu i boje koje se u njoj bude sa prvim zracima sunca, te da pokušaju nositi što više odjeću napravljenu od prirodnih tkanina (pamuk, lan, svila).

- Nošenje prirodnih materijala trebao bi ustvari biti imperativ tokom cijele godine, jer poliesteri i poliamidi i sve druge tkanine sintetičkog porijekla, ne dopuštaju koži da pravilno „diše“. Kada je riječ o komadima odjeće, za mene je haljina uvijek bila i ostala najprihvaćeniji odjevni komad za damu, jer je žena u njoj kompletna. Ako me pitate, koji model, oblik, dezen, odgovorit ću vam jednostavno - svaka žena trebala bi poznavati svoje tijelo i koja joj odjeća najbolje odgovara. Tu se ponovo vraćamo na trendove koji svake sezone donose novu dužinu, kroj... Ali, šta vam znači - što je nešto u trendu, ako to vama ne odgovara, vašoj građi, načinu života!? Dakle, ono što nosimo treba odgovarati našem obliku tijela, godinama, načinu života, statusu..., taj komad treba nama izazvati osmijeh na licu kada ga odjenemo. Za mene je moda univerzalna i ja je slijedim kao takvu. Sve ostalo je samo priča o komercijali te korištenje svih nas, od potrošača, medija i dizajnera da kao PR-ovi budemo u službi velikih svjetskih brandova - ističe Haad.

Iako se ženska odijela "must have" ovog proljeća, mnogi su mišljenja kako ona "ubijaju" ženstvenost. No, naš sagovornik mišljenja je kako je sve do osobe, a ne do odijevnog predmeta.

- Ima fraza koja kaže - "postoje žene kojima date da odjenu krpu, ali one u njoj izgledaju kao u haljini od milion dolara, a postoje opet žene kojima date da obuku haljinu od milion dolara, ali one u njoj izgledaju kao u krpi". Da zaključim, ako se žena osjeća dobro u svojoj koži i voli to što nosi, na njoj će sve dobro izgledati. Naš lični osjećaj najčešće je ona poruka koju šaljemo drugima. Kompromis u životu je loša stvar, a pogotovo ako se radi o odijevanju, jer se tada naša nesigurnost vidi - kaže Haad.

Dodajmo da je kreator ovih dana predstavio i svoju prvu liniju kozmetike inspirisanu tradicijom naše zemlje.

Receptura koju je koristio bazirana je na isključivo prirodnim sastojcima koji će prijati svakodnevnoj njezi kože i žene i muškarca.

Kolekciju, koja nosi moto "Ljepota i tradicija se njeguju", čine tri kreme, obogaćene mirisima citrusa, ruže i cvijeta ylang, a nazvane su po bosanskim kraljicama Katarini i Elizabeti te Kulin, krema za muškarce, nazvana po bosanskom banu. U kolekciji je i balzam za usne.

I za ovu prvu kozmetičku liniju, kao i za prethodne odjevne kolekcije, Haad je inspiraciju pronašao u srednjovjekovnoj Bosni, a samu ambalažu krase motivi bosanskog ćilima po kojima je ovaj dizajner prepoznatljiv u svom modnom izrazu.

Haad navodi kako se ideja za pokretanje vlastite kozmetičke linije pojavila prije više od godinu, a prethodno vrijeme zajedno sa svojim timom iskoristo je za detaljno pripremanje preparata.

- Kozmetička linija Haad za mene je nastavak moje modne priče. Želja mi je bila ponuditi nešto kvalitetno, zanimljivo, bosansko i u kozmetici i to pod sloganom "Ljepota i tradicija se njeguju". Dokaz da je nešto dobro i ispred svog vremena je i to da drugi bivaju inspirirani mojim radom, a onda i sami slijede ideje koje radim. Ima li veće sreće za dizajnera nego praviti trend koji će slijediti drugi dizajneri bilo inspirativno, praktično ili teoretski – zaključio je Haad.

U narednim danima još jedna kolekcija odjeće izaći će i ateljea Haad, a i ona je, kako je otkrio dizajner, inspirisana BiH, njenom historijom i tradicijom.