open-navfaktor-logo
search
Milionska dugovanja
GRAS tone sve dublje, direktora i šefova imaju na "izvoz", a kolike su plaće?
Godinama se sluša kako je preduzeće GRAS u kolapsu i kako se dugovanja gomilaju, a odvijanje gradskog saobraćaja u Sarajevu uvijek je pod znakom upitnika. 
18.09.2020. u 17:55
get url
text

VEZANI TEKST - Policija pretresla GRAS, sumnje na koruptivne radnje

I dok svaki saziv Vlade Kantona Sarajevo kao cilj i problem, sa kojim će se objeručke suočiti, ističe rješavanje zatečenog stanja u GRAS-u i regulisanje odvijanja saobraćaja, ovo preduzeće tone sve dublje. Međutim za to vrijeme GRAS i zapošljava nedostajući kadar. 

Kakve su plaće u GRAS-u?

Direktorska plaća, navedena na stranici Ureda za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom KS, iznosi 2.681 marku, ne računajući doprinose, topli obrok i duge naknade.

GRAS ima i nekoliko izvršnih direktora. Izvršni direktor za autobuski i minibuski saobraćaj ima plaću od 2.144 KM, napominjemo to je osnovna plaća, gdje nisu uračunati doprinosi, naknade i troškovi prijevoza ili topli obrok. Istu plaću prima i izvršni direktor zajedničkih poslova, kao i izvršni direktor za tramvajski i trolejbuski saobraćaj.

I sekretar preduzeća prima 2.144 KM mjesečno ne računajući druge naknade.

Osnovna plaća automehaničara u ovom preduzeću iznosi 708 maraka, a šefovi službe primaju 1.161 marku.

Direktori, šefovi, stručni saradnici...

Šefova u GRAS-u ima "na izvoz" pa tako imaju šefa Odjela štamparije, šefa Službe istraživanja i planiranja prijevoza, šefa Službe razvoja i novih tehnologija, šefa Pogona održavanja pruge, šefa Službe saobraćajne operative, šefa Službe prodaje pretplatnih karata, šefa Odjeljenja vanlinijskog prijevoza, šefa Pogona tramvajskog saobraćaja, šefa Pogona autobuskog saobrtaćaja... I svaki od tih šefova ima 1.161 marku mjesečno osnovne plaće.

GRAS u svojoj sistematizaciji ima čak i radno mjesto referenta za saradnju sa društveno-političkim zajednicama i za to radno mjesto osnovna plaća iznosi 849 KM. Plaće od po hiljadu i nešto maraka imaju i stručni saradnici, a i njih ima više.

Vozači imaju plaću od 778 maraka ne računajući topli obrok i druge obaveze.

Za radno mjesto pod nazivom "obrazovanje i raspored invalida" u GRAS-u se prima plaća u iznosu od 1.132 KM

GRAS ima zaposlena i tri službenika za odnose s javnošću, a osnovna plaća se kreće od 1.132 marke do 1.161 KM, dok šef Službe marketinga prima mjesečno 1.019 maraka.

Najnižu plaću imaju čistačice i to osnovni iznos 473 marke. Istu plaću prima i radnik raspoređen na radnom mjestu ophodar pruge, kao i čuvar/stražar.

Samo Upravi za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine GRAS duguje više od 33 miliona maraka, u milionima se broje i GRAS-ovi dugovi Poreznoj upravi, a više od 20 miliona preduzeće duguje uposlenicima koji su tužili preduzeće zbog radnih sporova u skladu sa kolektivnim ugovorom za oblast komunalne privrede.

Korak ka trajnom ozdravljenju preduzeća

Ministarstvo saobraćaja KS na čelu sa Adijem Kalemom u posljednjem izdatom saopćenju taksativno je nabrojalo sa kojim se problemima preduzeće susreće, a o čemu se već godinama priča, pa ministar nije kazao ništa novo.

- Vlada Kantona Sarajevo i resorno Ministarstvo saobraćaja su u prethodnom periodu, a pogotovo nakon blokade svih računa KJKP GRAS koja je nastupila 20. augusta 2020. godine, preduzeli niz mjera i radnji na rješavanju ovih problema. Obavljeni su razgovori i definisani prijedlozi rješenja sa Upravom za indirektno oporezivanje, Poreznom upravom Federacije BiH, Sindikatom uposlenika KJKP GRAS, advokatom koji zastupa radnike koji su tužili preduzeće, međunarodnim finansijskim institucijama i svim ostalim institucijama Kantona Sarajevo koje mogu pomoći u rješavanju nagomilanih problema – navode iz Ministarstva.

VEZANI TEKST - Radna mjesta u GRAS-u: Službenik za kopiranje, dostavljač dokumentacije, dizajner...

Iz Ministarstva ističu da će Vlada KS predložiti način rješenja ovih problema kroz rješavanje urgentnih problema.

- Već duži period Vlada KS rješava probleme u vezi s poboljšanjem uvjeta za obavljanje usluga javnog prijevoza kroz rekonstrukciju pruge, nabavku novih tramvaja i trolejbusa, te realizaciju svih ostalih projekata koji bi trebali da poboljšaju urbanu sliku Kantona Sarajevo. U narednih nekoliko sedmica očekujemo usvajanje prijedloga Sporazuma o rješavanju problema u poslovanju KJKP GRAS koji će se uputiti na razmatranje Skupštini KS, kao osnivaču ovog preduzeća. Nadamo se da će ovaj Sporazum biti prvi korak ka trajnom ozdravljenju preduzeća – navedeno je u saopćenju Ministarstva saobraćaja.

I dok se čekaju urgentna rješenja za spas GRAS-a, građanima Kantona ne preostaje ništa drugo nego da se nadaju da će sutra GRAS imati čime da ih vozi i da će moći stići na posao da zarade svoju prosječnu plaću od koje će im se svakako dio odbiti i za GRAS. 

 

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.