open-navfaktor-logo
search
Puste priče
GRAS se raspada, a Vlada KS održava ga obećanjima
Najave o boljem gradskom prijevozu i sanaciji GRAS-a Vlade KS možda će se početi ispunjavati 2020, a ove godine uglavnom sve je ostalo na obećanjima uz loš gradski prijevoz i sve veću finansijsku dubiozu
21.12.2019. u 16:25
get url
text
GRAS
get url
text

Prema službenim evidencijama Kantonalnih poreznih ureda – Odsjeka za prinudnu naplatu, na dan 30.11.2019. godine Kantonalno javno komunalno preduzeće GRAS duguje 131 milion i 712.151,81 marku. Od tog iznosa, na glavnicu se odnosi 91 milion i 723.071,69 KM, a na kamatu 39 miliona i 989.080,12 KM.

Vlada Kantona Sarajevo obećala je da će ubrzano raditi na konsolidaciji GRAS-a, a od silnih obećanja uspjeli su imenovati novo rukovodstvo GRAS-a koju predvodi direktor Ismet Kapo, nabaviti nekoliko polovnih trolejbusa, dest novonabavljenih autobusa (ne zna se da li su novi ili polovni). Da bi, kako kažu, unaprijedili gradski saobraćaj, GRAS-u su nametnuli konkurenciju sa Centrotransom, pa su ispunili obećanje da mjesečni kuponi vrijede penzionerima i studentima u vozilima GRAS-a i Centrotransa. Koliko je Vlada KS u 2019. godini uložila budžetskih sredstava u sanaciju GRAS-a, ni nakon nekoliko pokušaja nismo uspjelči saznati od Adnana Štete, kantonalnog ministra saobraćaja.

Ministar Adnan Šteta posjetio je GRAS početkom januara i sa upravom i menadžmentom, te predstavnicima Sindikata razgovarao o problemima u svim segmentima poslovanja ovog preduzeća kao i budućoj saradnji radi unapređenja javnog gradskog prijevoza.

- Kako je dogovoreno, na osnovu prijedloga interventnih mjera koje će GRAS dostaviti Vladi odredit će se zajednički prioriteti djelovanja sa fokusom na trenutno poslovanje preduzeća dok će se, kako je izjavio Šteta, kroz strategiju i zakon o javnom gradskom prijevozu konsolidovati kompletan sistem javnog gradskog prijevoza kao i poslovanje GRAS-a.

Strategija i zakon bi se trebali donijeti tokom 2019. godine, a cilj je da se urede odnosi svih učesnika u javnom saobraćaju, tarifni sistem, odnosno cijene karata, kupona i subvencije, raspodjele linija gradskog i prigradskog saobraćaja, uključujući i plan gradnje saobraćajne infrastrukture za narednih 20 godina – navedeno je tada u saopćenju Vlade KS.

Od tada su počela pljuštati obećanja o boljem gradskom prijevozu, a u međuvremenu tramvaji su iskakali iz šina, pa čak su se i sudarali, propuštale su se vožnje, a stanovnici u padinskim dijelovima i oni izvan Sarajeva uglavnom su se na posao vozili taksijem.

Najnovije obećanje da je Vlada KS prije nekoliko dana dala saglasnost Ministarstvu saobraćaja KS za potpisivanje Sporazuma sa Razvojnim programom Ujedinjenih nacija (UNDP) o nabavci deset novih minibusa, a ministar Šteta je rekao da su osigurana sredstva u budžetu za 2019. godinu.

Podsjećamo da je Vlada KS obećala da će 2020. godine nabaviti nove trolejbuse i tramvaje. Konačno će krenuti i sa rekonstrukcijom tramvajske pruge, početi graditi tramvajsku prugu Ilidža - Hrasnica te širiti trolejbusku mrežu za Vogošću. Staro obećanje odnosi se i na instaliranje videonadzora na svim stajalištima i u svim vozilima, kako bi se sve kontrolisalo iz saobraćajnog centra GRAS-a.

Ovo su obećanja koja će se finansirati iz kredita. Kako je ranije saopćeno, Vlada je dala saglasnost za projekat obnove voznog parka tramvajskog saobraćaja u ukupnom iznosu od 80 miliona maraka. Projektom je predviđena nabavka 20 novih tramvaja. Vlada Kantona Sarajevo je dala saglasnost za gradnju tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice. Gradnja će koštati 46 miliona maraka.

Vijeće ministara BiH utvrdilo je Prijedlog ugovora o zajmu između Bosne i Hercegovine i Evropske banke za obnovu i razvoj za Projekt javnog prijevoza Sarajevo, vrijedan 15 miliona eura.

Riječ je o projektu nabavke novih električnih trolejbusa i rezervnih dijelova u cilju poboljšanja razvoja infrastrukture javnog prijevoza u Sarajevu, što će povećati kapacitet i efikasnost usluga javnog prijevoza za stanovništvo i zaštititi okoliš. Očekuje se da će Projekt biti završen do 31. decembra 2021. Rok otplate zajma je 15 godina, uključujući dvije godine grejs perioda.

Redovni tramvajski saobraćaj odvija se na 24,5 kilometara pruge, na kojima svaki radni dan prometuje prosječno 39 tramvaja, a za zadovoljenje registrovanog reda vožnje potreban je ukupno 51 tramvaj.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.