open-navfaktor-logo
search
Istinomjer analizirao
Gradnja autoceste u FBiH dolaskom Novalića nije doživjela "potpuni zastoj", Mašić govori neistinu
Šef kluba zastupnika SDP-a u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine Damir Mašić obratio se javnosti 21. augusta 2022. godine u blizini gradilišta na poddionici Počitelj – Zvirovići autoputa na Koridoru Vc. Tom prilikom, između ostalog, Mašić je iznio tvrdnju o tempu izgradnje autoputa za vrijeme mandata aktuelne Vlade FBiH.
22.08.2022. u 17:21
get url
text

Tako je Mašić rekao da je od konstituisanja Vlade FBiH na čelu s premijerom Fadilom Novalićem gradnja autoceste doživjela "potpuni zastoj", odnosno da je u posljednjih osam godina otvoreno samo 10 kilometara autoputa:

- Gradnja autoceste u Federaciji BiH dolaskom premijera Fadila Novalića i vlade SDA-HDZ doživjela je potpuni zastoj. Tome u prilog govori činjenica da je za gotovo 8 godina ove vlade izgrađeno i pušteno u promet samo 10 km autoceste (dionica zeničke zaobilaznice).

 

O Koridoru Vc Istinomjer, koji je analizirao izjave Damira Mašića, je pisao u analizi objavljenoj u augustu prošle godine. Od početka izgradnje autoputa na ovom koridoru prije više od 20 godina, do sada je izgrađeno 113 od ukupnih 335 kilometara.

JP Autoceste FBiH sredinom 2021. godine saopćile su da je za 113 kilometara autoceste uloženo više od dvije i po milijarde KM.

Suprotno izjavi Damir Mašića da je gradnja autoceste za vrijeme aktuelne Vlade FBiH doživjela potpuni zastoj, od 2018. do 2021. godine započela je gradnja sljedećih dionica autoputa na Koridoru Vc: Poprikuše – Nemila, Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca, Tunel Zenica – Donja Gračanica, Vlakovo – Mostarsko raskršće, Počitelj – Zvirovići i Tarčin – tunel Ivan.

Zenička zaobilaznica, dionica autoputa na Koridoru Vc vrijedna 225 miliona eura u dužini 10,5 kilometara, koja, iako završena ranije, puštena je u promet 15.7.2021. godine nakon što su osigurane sve potrebne dozvole.

Dva mjeseca kasnije, 30.9.2021. godine, u promet je pušteno još 10,7 kilometara, i to na dionici Svilaj – Odžak, koja je završena 2017. godine, ali zbog nepostojanja mosta koji bi povezivao BiH s Hrvatskom nije mogla ranije biti puštena u promet.

Također, u maju 2021. godine završeni su radovi i na poddionici Buna – Počitelj od 7,2 kilometara, ali dionica se ne može koristiti do okončanja izgradnje poddionice Počitelj – Zvirovići.

Ilustracija: Istinomjer (Napomena: U međuvremenu je dionica Svilaj – Odžak puštena u promet)

Shodno navedenom, tvrdnje Damira Mašića da je gradnja autoceste u Federaciji BiH dolaskom premijera Fadila Novalića doživjela "potpuni zastoj", kao i da je "za gotovo osam godina ove vlade izgrađeno i pušteno u promet samo 10 km autoceste", Istinomjer ocjenjuje neistinitim.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.