open-navfaktor-logo
search
Ekonomska logika
Gdje je tu isplativost: Vučić oživljava ideju o aerodromu u Trebinju, visočki "projekt" je davna prošlost
Četiri međunarodna aerodroma u Bosni i Hercegovini, Sarajevo, Tuzla, Mostar i Banja Luka u prvih šest mjeseci ove godine bilježe višemilionske gubitke izazvane pandemijom koronavirusa.
29.07.2020. u 07:50
get url
text

VEZANI TEKST - Aerodrom Sarajevo: Gubici za period zaključno s krajem aprila iznosit će pet miliona KM

S obzirom na to da je izvjesno da će ekonomska kriza trajati najmanje još do kraja ove godine, te da će promet putnika biti znatno manji od planiranog, međunarodnim aerodromima u BiH prijeti, nema sumnje, najgora godina u posljednje dvije decenije.
 
Sarajevski aerodrom je bilježio svake godine rast broja putnika, pa je u 2019. zabilježeno ukupno 1.143.680. Rast je bilježio i aerodrom u Tuzli (593.083 putnika u 2019), baš kao i banjalučki (149.693). Mostarski aerodrom je 2012. godine imao 78.055 putnika. Prošle godine bilo je čak 45.000 manje i postavlja se pitanje rentabilnosti aerodroma u Mostaru. Uprkos svemu tome, u BiH se razmišlja o izgradnji novih aerodroma.
 
Posljednji u nizu je onaj u istočnoj Hercegovini, što je najavio predsjednik Srbije Aleksandar Vučić tokom nedavne posjete BiH.
 
- Aerodrom će biti smješten negdje kod Trebinja, gdje bude bilo mjesta da se izgradi, između Trebinja, Bileće i Gacka. Spremni smo da uložimo značajan novac – poručio je Vučić.
 
Ovo nije prvi put da se u javnost pušta priča o aerodromu u blizini Trebinja. Prije desetak godina završena je projektna dokumentacija za izgradnju aerodroma u Trebinju. Do danas nije izgrađeno ništa, a najavljivana su ulaganja i do 60 miliona KM. Pričalo se da treba poravnati okolna brda (?!), radile su se bespotrebne analize i projekti… Čak je bilo osnovano i preduzeće koje je "progutalo" nekoliko miliona KM. Niko nikada nije kazao koja je ekonomska isplativost izgradnje aerodroma u istočnoj Hercegovini.

VEZANI TEKST - Aerodrom Mostar: Gubici 1,1 milion KM, prihodi 0 KM

Poslije agresije na BiH počelo se pričati o izgradnji aerodroma u Visokom. Spominjali su se strani investitori, najviše su bili zainteresovani Malezijci, dolazili su u obilazak potencijalnih lokacija i onda je sve palo u zaborav. No, koliko je uopće bilo pametno razmatrati izgradnju u Visokom koje je od Sarajeva, u kojem se nalazi najveći aerodrom u državi, udaljeno svega 33,5 kilometara i povezano je autoputem.  
 
Izgradnja aerodroma u Bihaću je je uvrštena među projekte Vlade Federacije BiH u periodu 2020-2022. U međuvremenu se desila pandemija koronavirusa pa je sve usporilo. Ipak, Krajišnici smatraju da bi izgradnja aerodroma imala višestruk efekat, prije svega privredni i turistički. Također, hiljade Krajišnika nalazi se širom Evrope i svijeta i postojanje aerodroma bi u velikoj mjeri olakšalo i ubrzalo njihove posjete domovini. Osnovana je i firma "Javno preduzeće Aerodrom d.o.o. Bihać" čije su analize pokazale opravdanost ovog velikog projekta.  

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.