open-navfaktor-logo
search
Sijaset nepravilnosti
Evo koje nezakonitosti su utvrđene revizijom privatizacije Hepok Mostar
Agencija za privatizaciju FBiH uradila je reviziju privatizacije državnog kapitala Hepok Mostar, a koja je obuhvatila period od 1991. godine, kada je Hepok izvršio vlasničku transformaciju, kao i period privatizacije Hepoka od 2017. godine, te vrijeme nakon privatizacije do dana završetka revizije.
25.10.2022. u 08:14
get url
text
Hepok Mostar
Hepok Mostar

Naime, revizija je rađena od 3. februara do 27. juna ove godine, a kojom je nađeno niz nepravilnosti i to i kod Agencije i njenih ranijih direktora.

Agencija nije provela postupak kontrole izvršenja obaveza 

Nakon revizije, sačinjen je Nacrt izvještaja o izvršenoj reviziji pretvorbe i privatizacije Hepoka od 27.6.2022. godine, a koji je 13. jula Agencija dostavila Upravi društva Hepok Mostar.

Uprava se trebala očitovati na Nacrt, ali to nikada nije uradila.

- Agencija za privatizaciju u Federaciji BiH kao prodavac državnog kapitala nije provela postupak kontrole izvršenja ugovorenih obaveza prema ugovoru o kupoprodaji predmeta tendera od 10.10.2008. godine u skladu sa Pravilnikom o obavljanju kontrole izvršenja obaveza iz kupoprodajnih ugovora u postupku privatizacije u Federaciji BiH.

Agencija je bila dužna najmanje jednom godišnje izvršiti neposrednu kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza - navodi se u Informaciji Agencije za privatizaciju FBiH, a koja je dostavljena Vladi Federacije BiH, i dodaje se kako je Agencija je izvršila dvije neposredne kontrole i to 26.2.2009. godine i 10.11.2009. godine.

Navode kako je Komisija kontrolirala samo ispunjenje obaveze zapošljavanja novih radnika i zadržavanja postojećih, te izmirenje obaveza prema njima.

- Komisija u zapisnicima evidentira i prijem po ugovoru o djelu 60 radnika, što nije ugovoreno, niti se smatra prijemom radnika u radni odnos.

Nije zaposleno novih 170 radnika 

Dokaznu dokumentaciju u pogledu investiranja komisija nije razmatrala, niti radila uvid na licu mjesta, već je dala rok kupcu za njenu dostavu o čemu nikada nije sačinila Zapisnik. Pri drugoj neposrednoj kontroli dana 10.11.2009. godine bila su prisutna dva člana komisije, a Pravilnik propisuje da se komisija sastoji od tri člana.

U drugoj godini investiranja, Agencija nije izvršila niti jednu neposrednu kontrolu izvršenja ugovornih obaveza na način kako to propisuje Pravilnik - navode iz Agencije za privatizaciju FBiH.

Ukazuju kako kupac nije izvršio obaveze iz ugovora u oblasti zapošljavanja, a bio je dužan u prvoj godini zaposliti novih 70 radnika, u drugoj godini i trećoj godini po 50 radnika.

- Društvo je na dan 31.12.2008. godine upošljavalo 52 radnika, na dan 31.12.2009. godine 70 radnika, 31.12.2010. godine 113 radnika i na dan 31.12.2011. godine 132 radnika. Dakle nije uposleno novih 170 radnika - ukazuju iz Agencije.

Dodaju i kako je kupac bio dužan investirati 21.630.250,00 KM i to: u prvoj godini 13.201.200,00 KM, u drugoj godini 7.451.250,00 KM i trećoj godini 977.800,00 KM.

- Od ukupno investiranog novca na obrtna sredstva se odnosi 5.770.786,25 KM što nije u skladu sa poslovnim planom i Ugovorom o kupoprodaji dionica. U investiciju u obrtna sredstva je uključen i uplaćeni PDV u iznosu od 941.933,17 KM.

Ulaganje u obnovu vinograda Kosor i to priprema zemljišta za sadnju i operacija sadnje priznato je kao investicija u ukupnom iznosu od 3.666.759,00 KM i to u prvoj godini 3.155.800,00 KM i drugoj godini 510.959,00 KM, što nije prihvatljiva investicija jer nije predviđena Poslovnim planom - navode iz Agencije i dodaju kako nije jasno kojim novcem je finansirana ova investicija.

Napominju kako je ova investicija rađena na tuđoj imovini, poljoprivrednom zemljištu čiji vlasnik u postupku privatizacije nije postao kupac državnog kapitala.

Direktor Agencije kupcu izdao uvjerenje bez pečata 

- Ukupno ulaganje člana Ortačke grupe Vino Župa AD Aleksandrovac u iznosu 4.949.181,44 KM, smatramo da je trebalo biti predmet vještačenja tj. procjene od ovlaštene osobe jer je Kupac (član Ortačke grupe) Vino Župa istovremeno i dobavljač za sva navedena ulaganja. Dakle radi se o kupcu koji je obavezan investirati prema Ugovoru i istovremeno i o dobavljaču.

U skladu sa svim navedenim, Kupac nije izvršio investiranje u ukupnom iznosu, na način i u sredstva kako je to prevideno članom 6. Ugovora o kupoprodaji dionica i Aneksom 2 kao sastavnim dijelom Ugovora - stoji u Informaciji Agencije za privatizaciju FBiH.

Ukazuju kako rješenje o imenovanju komisije za konačnu kontrolu izvršenja ugovornih obaveza 19.11.2011. godine nije zakonito.

- Imenovani članovi komisije nisu bili uposlenici Agencije za privatizaciju u Federaciji BiH iako ista ima organizacionu jedinicu za kontrolu ugovora.

Dana 27.12.2011. godine Direktor Agencije za privatizaciju je kupcu izdao uvjerenje bez broja protokola Agencije i bez ovjere (pečata Agencije) kojim konstatuje da su obaveze kupca po Ugovoru o kupoprodaji dionica od 10.10.2008. godine izmirene. Uvjerenje se izdaje nakon što kupac izvrši sve obaveze iz ugovora o kupoprodaji predmeta prodaje.

Kupac nije izvršio obaveze investiranja i zapošljavanja, te je sadržaj uvjerenja u tom smislu netačan. Dakle uvjerenje je izdato, a da Upravni odbor nije razmatrao izvještaj o izvršenju obaveza iz Ugovora o kupoprodaji - stoji u Informaciji Agencije za privatizaciju FBiH.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.