open-navfaktor-logo
search
Megaprojekt
Erdogan: Otvaranje mosta "Canakkale 1915" bit će održano 18. marta
Predsjednik Turske Recep Tayyip Erdogan izjavio je da su na zahtjev građana odlučili da otvaranje mosta "Canakkale 1915" bude održano 18. marta, na godišnjicu pobjede u Canakkaleu.
20.02.2022. u 10:53
get url
text

- Odlučili smo da most 'Canakkale 1915', koji je trebao biti otvoren 26. februara, kako bismo ga stavili u službu naše nacije što je prije moguće, ipak na zahtjeve naših građana otvorimo 18. marta, na godišnjicu pobjede u Canakkaleu - kazao je Erdogan na svom Twitter nalogu.

Podsjetio je da je most "Canakkale 1915" izgrađen godinu i po prije planiranog roka.

Most "Canakkale 1915" je još jedan u nizu turskih megaprojekata čija izgradnja je počela polaganjem kamena temeljca 18. marta 2017. godine.

Most je zbog svog impozantnog izgleda nazvan i "Ogrlicom tjesnaca Canakkale", a na gradilištima na azijskoj i na evropskoj strani tjesnaca, pored službenika Generalne direkcije za autoceste Ministarstva saobraćaja i infrastrukture Turske, radilo je 559 inženjera i 4.062 radnika sa 550 građevinskih mašina.

U promet će biti puštena i autocesta Malkara - Canakkale koja je građena u okviru projekta autoceste Kinali - Tekirdag - Canakkale - Savastepe. Riječ je o izgrađenoj dionici ukupne dužine od 101 kilometra, od čega je 89 kilometara autoceste i 12 kilometara pristupnih puteva.

Puštanjem u promet autoceste koja uključuje i most "Canakkale 1915" će biti realiziran jedan od najprestižnijih turskih projekata koji će povezati Istanbul sa Canakkaleom, a zatim i sa sjevernim dijelom Egejske regije.

Novoizgrađena autocesta i most "Canakkale 1915" bit će integrirani u postojeću kopnenu, pomorsku i zračnu transportnu mrežu u Mramorju i Egejskoj regiji koje su među najrazvijenijim turskim regijama i u kojim živi i privređuje značajan broj stanovništva Turske.

U okviru projekta "Canakkale 1915" izgrađen je viseći most, dva prilazna vijadukta, dva armirano-betonska vijadukta, šest podvožnjaka, šest hidrauličnih mostova, 43 nadvožnjaka, 40 podvožnjaka, 236 propusta različitih dimenzija, 12 čvorova, četiri servisna objekta, dva operativna centra i pet naplatnih rampi.

Za poboljšanje tla na morskom dnu u području gdje se nalaze temelji tornjeva mosta zabijeno je 368 čeličnih šipova prečnika 2,5 metara i to 165 u temeljima tornja na azijskoj obali i 203 na evropskoj obali.

Most "Canakkale 1915" ističe se svojom impozantnošću i inženjerskim rješenjima i slovi za jedan od najdužih mostova srednjeg raspona na svijetu, a zbog niza simbolika koje nosi je prozvan i "Mostom simbola". Most je projektovan tako da udaljenost između njegovih stopa iznosi 2.023 metra, što simbolizira godinu kada Turska obilježava jubilarnu stotu godišnjicu osnivanja Republike.

Veze tornjeva i elementi mosta urađeni su u crveno-bijelim bojama turske zastave. Dužina prvog visećeg mosta na tjesnacu Canakkale dostiže 4.608 metara. Promet će se odvijati u po tri saobraćajne trake u oba pravca, a tu su i zaustavne trake i šetnice u oba pravca.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.