- U njoj je itikaf-osamljivanje od svega osim od Allaha i Njegovog Poslanika i priprema sebe i svoga srca za Njegovu riječ i njeno razumijavanje, kao kod Poslanika u pećini Hira. Tu je i Lejletu-l-kadr, posebna, jedinstvena, neusporediva i iznimno važna blagoslovljena noć. U njoj je počela objava Kur'ana. Uzvišeni Allah je objavio 97. suru u Kur'anu, cijela je posvećena Lejletu-l-kadru pa je i sam naziv određuje kao takvu, u značenju – noć odredbe, noć sudbine, noć odluke.

Riječi Poslanika da je tražimo u neparnim noćima posljednjih deset dana ramazana govori o vrijednosti njenog traženja, iščekivanja i prepoznavanj, ali i ibadet u svima njima. Poslaniku je bilo otkriveno koja je noć Lejletu-l-kadr i želio je saopćiti vjernicima, ali nakon svađe dvojice vjernika, Allah dž. š. je uskratio tu informaciju. Ovo nam ujedno govori i poručuje da i mi ne znamo koja nam Allah dž. š. dobra uskraćuje sebebom naših svađa i nepotrebnih prepirki, u kojem slabi naša snaga, gubi motivacija i odsustvo Allahove podrške – kaže efendija Čeliković.

Ističe da veličinu i značaj ove noći određuje početak spuštanja i objavljivanja Kur'ani-kerima kao poseban oblik milosti i časti kojim nas Uzvišeni daruje. Te da se zbog toga ovoj noći daju nazivi časna, dostojanstvena, moćna, snažna i vrijedna noć. 

- Naš Poslanik, s. a. v. s., Kur'an je definisao kao Allahovo uže, koje nas međusobno povezuje i Njemu dovodi. Jasno svjetlo, pomoću kojeg jasnije i preciznije definišemo stvari, a brže i sigurnije se krećemo. Koristan lijek, protiv nesigurnosti, stresova, duhovnih, ali i fizičkih stanja. Zaštita ko ga čvrsto prihvati, njegovim porukama povjeruje, a u praksi prihvati i primijeni. Spas onome ko ga slijedi, ispred sebe postavi, slijedi i u vjeri da ga do općeg zadovoljstva dovodi.

Pitanjem ko će ti reći šta je noć Kadr, skreće pažnju na važnost onoga što će poslije reći. S obzirom na to da Gospodar zna da, njegovu veličinu, vrijednost i značaj, pojmiti ne možemo, pa nam sam definiše da je Lejletu-l-kadr bolja od hiljadu mjeseci, naravno u kojoj nema te noći i da ta, samo jedna noć, nadilazi čitav ljudski vijek. Neki od mufessira dovode ovo u vezu sa kazivanjem vjerovjesnika o čovjeku iz Benu Israila koji se borio na Božijem putu 1.000 mjeseci, ashabi su ostali zadivljeni time kao i nagradom koju će dobiti, u isto vrijeme tužni što i sami ne mogu to postići, pa su ovim ajetom obveseljeni – kaže Čeliković, te dodaje:

- Spuštaju se u njoj meleci i Ruh s Allahovom dozvolom radi svake stvari koju Allah odredi. Dolazak meleka je opće dobro, bereket i milost. Spas je ona sve do pojave zore. Vjernici zaštićeni i sigurni, a svojom odanošću i praktičnom potvrdom kroz ibadete udaljeni i zaštićeni od vatre, a bliži džennetskim perivojima.

Pitali smo efendiju Čelikovića kako treba provesti ovu mubarek noć.

- S obzirom na to da se u ovoj noći spuštaju vojske meleka, neki samo u ovoj noći, noseći Allahovu milost i nadu za oprost i kao podrška vjernicimu u njihovim nafilama, učenjem Kur'ana, dovama, sadakama i drugim dobrim djelima kojima se nastojimo umiliti svome Gospodaru i zadobiti obećanu nagradu. Rekao je Poslanik, s. a. v. s.:"Ko provede Lejletu-l-kadr vjerujući i očekujući nagradu, bit će mu oprošteni prethodni grijesi." (Buhari i Muslim) Hazreti Aiša r. a. je pitala: "Allahov Poslaniče, kada bih znala da se nalazim u noći Kadr, koju bih dovu upućivala Allahu u toj noći?", a on joj je odgovorio: "Reci: Gospodaru moj, zaista si Ti Onaj koji prašta i Ti voliš oprost, pa mi oprosti!" (Tirmizi, Ibn Madž‍a) – pojašnjava efendija.

- Ovu noć najbolje je provesti u tevbi-pokajanjem, traženju oprosta, namazu, učenju Kur'ana, zikru i posebno dovi, u kojoj ima podršku meleka za sebe, svoje evlade, roditelje, prijatelje, komšije, rodbinu i čitav ummet. Bolestan za izlječenje, siromah za egzistenciju. Doviti za ispunjenje potreba, sačuvanost od  iskušenja, belaja i nesreća, znanih i neznanih, u skladu sa hadisom:

"U posljednjoj trećini noći naš Gospodar spušta se na dunjalučko nebo i pita: Ko Mi dovi, pa da mu se odazovem? Ko od Mene nešto traži pa da mu dadnem? Ko traži oprost pa da mu oprostim?" (Buhari i Muslim). Važno je sebe i svoje srce pripremiti za prihvat ovolikog dobra u jednoj noći – kaže efendija Čeliković.

Ova noć nam, kako pojašnjava efendija Čeliković, poručuje da nikada ne treba gubiti nadu u Allahovu milost, oprost za ono što je bilo, sigurnost, zaštitu, pomoć i potporu sada i za ono što će doći.

- Allah se stidi ispruženu ruku svoga roba vratiti praznu. Uz iskreno pokajanje ide iskreno i obećanje. Ko traži da mu se Uzvišeni smiluje, neka bude milostiv prema drugom, ko traži oprost, neka drugom oprosti, ko traži darežljivost, neka bude darežljiv, ko želi da dobije, neka podijeli. Nije korektno da kažemo: Gospodaru, smiluj se meni i oprosti, a ja nikome neću biti milostiv niti ću kome oprostiti, daj meni svašta, ja ne dam nikome ništa. Naše opraštanje je jedan od lijepih znakova da je i nama Allah, dž. š., oprostio, naša milost je da se i nama smilovao, naša darežljivost prema drugom da je i On prema nama darežljiv – navodi sagovornik. 

Ove godine zbog epidemioloških mjera i koronavirusa džamije su poluprazne, a efendija Čeliković pojašnjava koliko smo naučili iz ovog iskušenja:

- Koliko ima upozorenja pored kojih prolazimo, a poruke ne vidimo. Nadam se da će nas i ova vremena, situacije kroz koje prolazimo, neočekivane brze promjene, uvjeriti o nesigurnosti i prolaznosti ovog svijeta i svega što je na njemu, a dati osjećaj sigurnosti i trajnu sreću u trajnom dobru koje ne propada, traje i uvećava se.

Ramazan je, ističe Čeliković, prilika za promjenom u ličnom, porodičnom, ali i društvenom načina života, okrečući se zapostavljenim ili zaboravljenim vrijednostima – vjeri, porodici, djeci, bračnom drugu i vlastitom preispitavanju.

- Ramazan je vrijeme u kojem se provjerava i prepoznaje snaga vjere, entuzijazam, stabilnost, odgovornost, suosjećajnost, darežljivost, a u kontaktu sa svojim Gospodarom nalazimo smirenost i sigurnost, a napuštanje stresa, otuđenosti, sebičnosti, zavidnosti i škrtosti. Primljenom teobom i čistim srcem postajemo relej koji odašilje snagu izvora. Ono što prihvatimo možemo proslijediti – kaže efendija.

Navodi da nas ramazan uvjerava da se uz vjeru i oslanjanje na Allaha, dž. š., može biti najsretniji čovjek na svijetu. Da je vjera spas, da je vjera smiraj, da je vjera oslonac, da je vjera savjetnik, da je vjera najbolji prijatelj i dovoljna za sreću ovoga i budućeg svijeta.

- Gospodaru, ti najbolje poznaješ stanje naše, Ti sa čijim imenom se otklanja svako zlo na zemlji i na nebesima, molimo Te da otkloniš i od nas, naših porodica i najmilijih i sačuvaš nas od svake neugodnosi i iskušenja. Budi uz nas, a ne protiv nas. Amin – dova je koju upućuje efendija Čeliković.