Federalni revizori i u najnovijim izvještajima upozoravaju da sredstva koja se svake godine iz budžeta FBiH doznačavaju preduzeću Željeznice FBiH, a koja se godinama nisu povećavala, nisu dovoljna za pokriće troškova održavanja željezničke infrastrukture.

Enis Džafić, direktor JP Željeznice FBiH smatra da su željeznice u podređenom položaju u odnosu na autoceste i aerodrome.

- Nismo zadovoljni ulaganjima. Smatramo da su Željeznice u podređenom položaju u odnosu i na autoceste, ceste, aerodrome. Željeznice voze 20 posto iznad prosjeka po kilometru pruge tereta, što je značajna opterećenost pruge, a pri tome mi od predviđenih 66 miliona KM, dobijemo 19 miliona KM. To nije ni 30 posto od predviđeog, po pitanju ulaganja u željezničku infrastrukturu. Remonti od Sarajeva do Zenice nisu rađeni 50 godina. Recimo, autoceste dobiju više sredstava za održavanje iz budžeta, nego Željeznice FBiH. Ako znamo da je sva privreda, industrija, naslonjena na željeznicu, možemo samo pretpostavljati koliko bi bile katastrofalne posljedice da dođe do zastoja željezničkog saobraćaja u prijevozu roba - upozorava Džafić.

Dodaje kako po njihovom mišljenju Vlada FBiH ne poštuje zakon.

- Dakle, ne poštuje se Zakon o finansiranju željeznica FBiH, i ne poštuje se Zakon o konsolidaciji željeznica. Mi imamo zakone donesene još 2008. godine na iznosu od 179 miliona KM, i Vlada je od tog zakona samo šest miliona KM, uplatila 2018. godine. S druge strane, tu je konstantni pritisak Porezne uprave FBiH na Željeznice, na uplate doprinosa, čak se prijeti i blokadom računa, prodajom imovine Željeznica. A ustvari te obaveze, su one koje je Vlada FBiH preuzela na sebe kroz Zakon o konsolidaciji Željeznica FBiH - govori nam Džafić.

O ulaganjima u Željeznice FBiH smo zatražili i komentar u Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija.

- Ministarstvo je za potrebe Željeznica FBiH u Budžetu za 2019. godinu apliciralo na iznos od 67 miliona KM gdje je, iznos od 62 miliona namijenjen za troškove održavanja infrastrukture, a ostatak od pet miliona za potrebe sufinansiranja linija od interesa za Federaciju BiH. Parlament FBiH je u Budžetu za 2019. godinu za namjene finansiranja željezničke infrastrukture i sufinansiranje putničkog i kombiniranog prometa odobrio sredstva u iznosu od 21.400.000,00 KM za kojeg smatramo da su nedovoljna i ne mogu u cijelosti zadovoljiti troškove održavanja tako da dio sredstava osiguraju željeznice a ista su u obavezi Federacije BiH - pojašnjava Ismet Demirović, pomoćnik ministra željezničkog, vodnog i kombiniranog prometa u Ministarstvu prometa i komunikacija FBiH.

Dodaje kako je željeznički saobraćaj nosilac svake zemlje i pojedini privredni subjekti u cijelosti zavise od željezničkog prijevoza koji je u Federaciji BiH na prvom mjestu po prijevozu robe.

- Ministarstvo se u svom domenu zalaže na povećanje ulaganja u ovaj oblik prijevoza, kao i prebacivanje prijevoza tereta sa cestovnog prometa na željeznički, što automatizmom za sobom povlači povećanje sigurnosti na cestama kao i smanjenje habanja cesta, odnosno smanjenje troškova njihovog održavanja - rekao je Demirović.