open-navfaktor-logo
search
Zastupnički dom FBiH
Džafić odgovarao na pitanja o imenovanju, ukidanju talgo vozova prema Bihaću, poslovanju
Veliku pažnju zastupnika na današnjoj sjednici Zastupničkog doma FBiH izazvalo je prisustvo Enisa Džafića, direktora JP Željeznice FBiH koji je prisutnima prezentovao izvještaje o radu ovog preduzeća za 2016., 2017. i 2018. godinu. Džafić je odgovarao i na pitanja o trenutnim problemima s njegovim imenovanjem na mjesto generalnog direktora u naredne četiri godine.
15.10.2020. u 12:14
get url
text

Džafić je izvjestio zastupnike da su Željeznice FBiH u ove tri godine smanjile broj uposlenih u preduzeću za 434 osobe. Gubici u 2016. godini iznosili oko 31 milion KM, dok je operativna dobit bila šest miliona KM. U 2017. godini gubici su bili četiri miliona, a dobit 18 miliona KM, dok je u 2018. godini gubitak bio oko 10 miliona KM, a dobit nešto više od 19 miliona KM.

- U radu Željeznica FBiH treba istaći da su 2017. godine počele isplaćivati pune doprinose na plaće i iz plaća, uvezan je radni staž za sve uposlenike koji su napustili preduzeće. Glavni dug smanujemo. Obaveze prema UIO BIH su izmirene. Od investicija koje smo realizovali, a koje su iznosile 90 miliona, od toga 22 miliona su iz vlastiti sredstava, a 70 miliona od kredita na koje je saglasnost dala Vlada FBiH - rekao je, između ostalog, Džafić.

Podsjetio je da su 2016. godine u željeznički saobraćaj pušteni Talgo vozovi i da je nakon 27 godina uspostavljena Unska pruga koja je povezala Sarajevo i Bihać preko Doboja i Banje Luke.

Irfan Čengić (SDP) je zatražio od Džafića da pojasni trenutnu situaciju u kojoj je Nadzorni odbor Željeznica ne želi sprovesti odluku Vlade FBiH i imenovati Džafića za direktora u naredne četiri godine jer je trećplasirani na listi kandidata.

- Ne postoji rang lista koju je Nadzorni odbor usvojio, komisije nisu u mogućnosti da prave rang liste, postoji samo lista uspješnih kandidata koji zadovoljavaju uvjete. Jedini predlagač imenovanja predsjednika uprave Željeznica je Vlada FBiH, to jasno stoji u Zakonu o željeznicama FBiH. Dokle god se ne izabare novi generalni direktor ja sam osoba koja zastupa JP Željeznice FBiH što potvrđuje sudski izvod. Mi očekujemo da će na narednim sjednicama Vlada FBiH imenovati i Nadzorni odbor jer i ovom istiće mandat i da će imenovati upravu društva - odgovorio je Džafić.

Zastupnici su pitali Džafića šta je sa produžetkom Unske pruge do Hrvatske i zašto ne radi talgo linija Sarajevo-Bihać, da li zbog migranata.

- Što se tiče Unske pruge, to treba da riješi Vijeće ministara BiH sa Republikom Hrvatskom, da ispregovara otvaranje pruge prema Kninu. Inače, svaki putnik koji kupi kartu je za nas subjekt i ne gledamo da li su migranti turisti, domaći putnici. Talgo linija Sarajevo-BIhać preknuta je jer smo imali napade na teritoriji RS-a ali i UK. POlicija je zaroibljavala vozove je su u njima bili migranti - pojasnio je Džafić.

Na pitanje da li bi Željeznice FBiH mogle subvencionirati bez subvencije Vlade FBiH, Džafić je kazao da oni nemaju subvencije.

- Mi ne dobivamo od Vlade FBiH nikakve subvencije. Izvršene radove fakturišemo Vladi FBiH. Donijet je zakon o finansiranju. Zakon koji je vlada usvojila 2004. godine je u skladu sa zakonima koje provodi EU. Hravsta izdvaja za svoje željeznice 400 miliona eura, a Vlada FBiH 10 miliona KM - rekao je Džafić.

Izvještaji Željeznica FBiH nisu dobili podršku zastupnika.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.