Norveška, jedna od najuređenijih socijalnih država na svijetu, planira uvesti zabranu korištenja mobilnih telefona u školama.  Plan je  prvo testirati tu mjeru u nekoliko gradova, i ako eksperiment uspije, praksa bi se uvela na cijeli teritorij.  Skandinavci su vođeni motivom da naprave "detoks" djece od virtuelnog svijeta.

Pored toga, planirano je da učenici od prvog do četvrtog razreda više nemaju pristup ličnim računarima, a umjesto toga bit će postavljeni zajednički računari u učionicama koji će se moći koristiti uz dozvolu učitelja. I naša država, odnosno školski sistem, ima velikih problema kada je u pitanju pošast novih tehnologija.

- Otišli smo u drugu krajnost kada su u pitanju nove tehnologije. Recimo, uveli smo informatiku od prvog razreda, a brojni medicinski stručnjaci u svijetu, ali i u BiH tvrde da korištenje kompjutera u tako ranoj fazi odrastanja negatovno utječe na motoriku kod djece. Također, to je pogubno i za dječiju inteligenciju. Moramo napraviti hitnu kvalitetnu analizu i ograničiti upotrebu tehnologije. Imamo i problem što ove godine učiteljice nisu imale edukaciju iz informatike i onda se logično postavlja pitanje koliko je to sve svrsishodno – pita se Hajrudin Ćuprija, predsjednik Udruženja direktora osnovnih škola u Kantonu Sarajevo.

Upravo u Kantonu Sarajevo postoje škole gdje je učenicima zabranjeno korištenje mobitela.

-  Sve škole u Kantonu Sarajevo imaju pravilinike koji se moraju poštovati. Recimo, u Osnovnoj školi "Mula Mustafa Bašeskija" djeca do petog razreda ne mogu imati mobitel. Nažalost, postoje škole koje to ne poštuju. Učenicima koji se ne pridržavaju te obaveze učitelji ili nastavnici imaju pravo oduzeti mobitel i vratit mu ga na kraju časa, odnosno nastave. Djeca trebaju koristiti mobitel da bi se javili roditeljima kada završe nastavu. Kada bi sve škole bile čvršće ruke, to bi se dovelo u red. Moraju se pooštriti sankcije – kaže Dijana Ćirić-Parla, potpredsjednica Skupštine Vijeća roditelja Kantona Sarajevo.

Kako je istakla, djeca počinju školovanje s pogrešnom predodžbom o novim tehnologijama.

- Dolaze pogrešno naučeni. Znaju igrice, poznaju društvene mreže, imaju neke svoje "junake"... Krivi su i roditelji. Nismo ih naučili  da mogu skinuti aplikaciju tablice množenja, dijeljenja, kako igrati šah, nešto edukativno... Jednostavno, koristiti pametan telefon u pametne svrhe. Dalje, malo se ulaže i u nastavni kadar. Nije fer učiteljicama i učiteljima fakturisati sve probleme, pogotovo kada nisu, kao što je slučaj ove godine, imali neophodnu edukaciju iz informatike. Nažalost, kod nas se premalo ulaže u edukaciju, a to je potrebno činiti konstantno. Također, veoma je bitno da djeca pohađaju vrtiće kako bi se što prije socijalizirala i učila, barem u osnovnim crtama, koliko i za koje namjene mogu koristiti mobitele i kompjutere. Kada odrastuju uz nane, bake, tete pa i roditelje, oni će im uvijek popustiti i dati im da koriste moderne tehnologije, iako je to prerano za njih – naglasila je Ćirić-Parla.