Deset godina 20.000 korisnika nije uplatilo ni jednu marku za KJKP "Rad"

objavljeno: 02.02.2018. u 14:14

Zahvaljujući Akcionom planu mjera i aktivnosti unapređenja naplate komunalnih usluga u Kantonu Sarajevo koji je izradilo Ministarstvo pravde i uprave KS, ostvarene su milionske naplate u komunalnoj privredi, a u prošloj godine je za više od sedam miliona KM unaprijeđena sama naplata, kazao je ministar pravde i uprave KS Mario Nenadić.

Problematika provedbe Akcionog plana mjera i aktivnosti unapređenja naplate komunalnih usluga u KS bila je tema današnjeg sastanka predstavnika resornih ministarstava u Vladi KS, Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH, Općinskog suda, Federalnog ministarstva pravde, kantonalnih javnih komunalnih preduzeća, "Toplane Sarajevo", "Rad" i "Vodovod i kanalizacija".

Ministar Nenadić je na konferenciji za medije izrazio zadovoljstvo rezultatima rada u provedbi Akcionog plana u okviru kojeg je ponuđen set sa 45 konkretnih mjera i u kojem je sudjelovalo više od 40 nadležnih institucija, a sve kako bi se smanjio broj neplatiša korisnika komunalnih usluga.

- Na sastanku je naglašeno da smo napravili najveći rezultat od rata do danas, a rezultati se mjere milionskim iznosima u svakom od preduzeća u prošloj godini gdje je za više od dva miliona KM povećana naplata komunalnih usluga - kazao je Nenadić.

Naveo je da je smanjen i broj predmeta komunalne privrede na Općinskom sudu u Sarajevu. Broj predmeta je iznosio 1.550.000, a danas je taj broj gotovo prepolovljen, na 795.781, koliko je predmet trenutno na Sudu.

- Rezultat tako dobrog uspjeha je taj što je podignut nivo komunikacije između komunalnih preduzeća i Općinskog suda, povlače se tužbe kojima nije mjesto na sudu, koje su u međuvremenu plaćene, ili na drugi način riješene, ostvarene su uštede jer svaki spis na Općinskom sudu košta do 80 KM, a ima tužbi za 2, 4 ili 5 KM - rekao je Nenadić.

On je obrazložio i to da je dobar rezultat provedbe Akcionog plana ostvaren unapređenjem sistema opomena u komunalnim preduzećima, čime je poboljšana komunikacija između komunalnih preduzeća i korisnika, kako u sistemu naplate tako i u smanjenju broja tužbi.

Dobar je rezultat postignut i uvođenjem jedinstvenog centra za potrošače, jedan je otvoren na Dolac Malti, a uporedo se radi na otvorenju još dva centra.

Međutim, najveći problem u realizaciji mjera i aktivnosti je nemogućnost pristupa ličnim podacima.

- Ono s čim nismo zadovoljni jesu problemi s korištenjem osobnih podataka. Iz pojedinih općina se ne mogu dobiti individualni podaci o korisnicima i to usporava procese koji se vode u administraciji i pravosuđu - istakao je Nenadić.

Kao primjer naveo je da više od 20.000 korisnika KJKP "Rad" već deset godina nije uplatilo ni jednu marku na ime troškova komunalne usluge.

Naveo je i to da je značajan broj neplatiša dolazio iz reda ne samo onih koji neće da plaćaju, nego i onih koji ne mogu.

- Stoga je Ministarstvo za rad, socijalnu politiku, raseljene i izbjeglice KS, predložilo Vladi KS koja je odobrila mjere za dodatno subvencioniranje troškova, a mi razrađujemo sistem da li da se te subvencije uplaćuju direktno preduzećima ili samim korisnicima, kako se ne bi desilo da odobrena namjenska sredstva budu iskorištena u druge svrhe - kazao je Nenadić.

Naglasio je da je povećana naplata privrednih subjekata u odnosu na fizičke subjekte, te zahvalio je građanima koji su prepoznali obavezu da plaćaju isporučenu komunalnu uslugu što je u lancu naplate najvažnija stavka.