- Političari iz struktura vlasti šalju poprilično šture, ali i optimistične najave da bi se mogla usvojiti neka od normativnih rješenja koja bi iskazala opredjeljenost postojeće koalicije na državnom nivou na ispunjavanje evropske agende.

Na marginama aktuelnih i trenutno burnih dešavanja u Bosni i Hercegovini, možemo vidjeti i užurbane aktivnosti predstavnika Delegacije Evropske unije u BiH koja nastoji isposlovati politički koncenzus oko usvajanja zakona koji su po nekima ključni za predstojeći pozitivan izvještaj EK o napretku BiH na njenom evropskom putu. Na drugoj strani, suočeni smo i sa sve glasnijim oponentima iz civilnog društva, ali i nekih opozicionih stranaka da se ne usvajaju polovična zakonska rješenja, odnosno zakoni koji nisu u potpunosti usklađen sa evropskim aquisom, tj. pravnom stečevinom EU-a - navode iz CSS-a.

Dogovorena je, dodaju, i sjednica Vijeća ministara BiH, koja bi neposredno prije sjednice Zastupničkog doma trebala dostaviti i određene tačke za razmatranje, u prvom redu imenovanje ministra finansija i trezora BiH, koje je Dodikova stranka postavila kao uvjet za usvajanje evropskih zakona. Međutim, kako ističu, najnovijom objavom, sjednica Vijeća ministara je zakazana za 23. avgust, odnosno dan nakon održavanja sjednice Zastupničkog doma.

- Bit će zanimljivo vidjeti da li je postignut politički dogovor po kojem su vladajuće stranke iz RS-a odustale od svog deklarisanog uvjeta i dali saglasnost za evropske zakone ili će svoje uvjetovanje prenijeti na nivo Doma naroda u kojem posjeduju apsolutnu dominaciju. Sve ovo lidere "Trojke" stavlja u veoma nezavidnu poziciju imajući u vidu perfidnu igru kojom su predstavnici SNSD-a i HDZ-a licemjerno izigrali svoje partnere prilikom usvajanja budžeta i dogovorenog prijedloga za smanjenja plaća imenovanim osobama u institucijama BiH, prethodno dogovorenim  i usvojenim u Zastupničkom domu - navode iz CSS-a i dodaju:

- Stoga, predlažemo da se "Trojka" dodatno osigura u prohodnost evropskih zakona, te prije upućivanja u proceduru Vijeća ministara prijedloga imenovanja nedostajućeg ministra iz RS-a i njegovog potvrđivanja u Zastupničkom domu, iskoristi proceduralne odredbe kojim bi se uvjerile u dobronamjernost svojih partnera u vlasti. Naime, zakonodavna procedura predviđa da na prijedlog Kolegija Doma naroda, zakone i druge akte može prvo razmatrati i Dom naroda ili se zakonodavna procedura može odvijati i uporedo u dva doma.