open-navfaktor-logo
search
Mostar
Čolaković odgovorio Jelovcu: Uložio sam milione u vakufsku imovinu, niti jedna KM nije iz vakufske, ni kase IZBiH
Gašenje Islamskog centra na mostarskim sudovima trajalo je punih sedam godina
19.10.2018. u 18:04
get url
text

Nakon što su predsjednik Izvršnog odbora Medžlisa Islamske zajednice Mostar Ramiz Jelovac i glavni imam Medžlisa IZ-a Mostar Dino ef. Maksumić izašli u javnost o slučaju, kako kažu, grubog oblika nasrtanja na vakufsku imovinu od strane Saliha ef. Čolakovića, bivšeg direktora Islamskog kulturnog centra, koji bespravno koristi prostor Sultan Selimovog mesdžida na Starom mostu, te najavili podizanje krivičnih prijava na adresu MUP-a HNK te gradskom Odjela za privredu, oglasila se i druga strana oštro demantirajući optužbe. Naime, Čolaković tvrdi kako je uložio milionska sredstva u vakufsku imovinu, te da, niti jedna marka, nije uzeta iz vakufske niti islamske kase u BiH.

- To su moja sredstva, koja su mi data na povjerenje, da ih uložim tamo gdje je u tom trenutku najpotrebnije, i ja sam, u konsultaciji sa odgovornim ljudima, tako i postupio. Štaviše, ta sredstva mi nisu data i povjerena ni zbog rata u BiH, kao što neki misle,nego na osnovu povjerenja koje je izgrađivano godinama prije rata. Sredstva koja su bila vakufska i islamske zajednice, predao sam komisiji Rijaseta IZ-a u BiH - odgovorio je Čolaković na optužbe.

Gašenje Islamskog centra na mostarskim sudovima trajalo je punih sedam godina, dodaje Čolaković, te postavlja pitanje zašto se od njega, Seida ef. Smajkića i Esada ef. Kojića, koji su stvarni osnivači te ustanove i javnost nije tražilo mišljenje kada se odlučilo na gašenje.

Ističe kako je Jelovac pokušao dezavuisati javnost u vezi sa Islamskim kulturnim centrom i njegovim direktorom.

- To je 2012. učinio sa Enesom Ljevakovićem, koji je, na osnovu "informacija" o meni i centru, koje je dobio od Jelovca donio fetvu, na koju se Jelovac još uvijek poziva i mašu sa istom. Ja sam na grešku upozorio i rekao doslovno da je Fetva-fetva smutnje i razdora među muslimanima Mostara i Hercegovine. Ljevaković je, nakon što je vidio šta je uradio, poslao pismo izvinjenja, u kojem je doslovno rekao da on "nema ništa protiv Islamskog kulturnog centra i da Fetva ne tretira rad centra" - rekao je Čolaković.

Dodaje u nastavku kako je on prihvatio i potpisao ugovor o plaćanju kirije u Sultan Selimovom mesdžidu u Mostaru, no da Jelovac to nije htio učiniti, zatim se odlučio da legalno radi u Sultan-Selimovom mesdžidu, obrativši se nadležnim instancama s ciljem osnutka privrednog društva, što je završio u roku od nekolika dana.

- Zahvaljujem gradskim organima koji su mi to omogućili. Što se tiče pitanja vlasništva objekta, tu se nema šta diskutovati. Mi smo u tim objektima više od dvadeset godina, čuvali smo ih, ulagali vlastita sredstva i priveli potrebnoj namjeni, pa valjda imamo prava i prednost da uz zakonsku kiriju, tu i ostanemo. Jelovac ipak hoće da istjera moje radnike, a tu zaposli svoje rođake i prijatelje. Ja tako nešto neću dozvoliti - poručio je Čolaković, naglasivši da je u objekte ušao odlukom osnivača na neodređeno vrijeme.

Dalje dodaje, kako u nalogu Kantonalnog suda jasno stoji da u slučaju gašenja sva prava i obaveze nastale gašenjem Islamskog kulturnog centra preuzima Medžlis Islamske zajednice, no da Jelovac nije ni pokušao nešto od toga uraditi.

 - Neka osnivač vrati Islamskom kulturnom centru uložena sredstva, shodno odluci Kantonalnog suda, i mi ćemo se odmah povući iz tih prostora - naglašava Čolaković.

Ističe kako Jelovac i Maksumić planiraju, prema njegovom saznanju, u ponedjeljak podne-namaz klanjati u prostoru Sultan Selimovog mesdžida. Tvrdi kako neće zvati policiju, nego poštene građane Mostara, da ih u tome spriječe.

Dodaje kako ne postoji vakufnama Sultan Selimovog mesdžida jer taj objekt nikada i nije bio vakuf nego državna imovina u kompleksu Staroga mosta, kula, te stare jezgre grada. Vakufom je postao, tvrdi, tek početkom pedesetih godina prošloga vijeka, pod okolnostima koje su dobro poznate. Na optužbu da osnivaču nije podnosio finansijski izvještaj, ističe kako je izvještaj podnosio redovno, osim u posljednje tri godine, kada su prekinuli svaki odnos sa njim i kada izvještaj nisu ni tražili.

Bivši muftija, Seid ef. Smajkić, kao Čolakovićeva podrška tvrdi kako se Jelovac ponaša bahato, drsko i nasilnički, jer nema otpora unutar Islamske zajednice,  sve prihvata kao svršen čin.

- On je preuzeo prerogative i glavnog imama i muftije, iako je njegov posao kao predsjednika Medžlisa IZ Mostar da se bavi finasijama, upravnim i pravnim postupcima. On unosi razdor u Islamsku zajednicu, gdje smo mi bili kompaktni i homogeni, i u ratu igrali značajnu ulogu u odbrani, bili glavni faktor homogeniziranja Bošnjaka. On je od jedne respektabilne zajednice, napravio jednu marginalnu zajednicu, i bit će teško da se afirmiše u ono što je bila - ističe Smajkić.

Dodaje kako je Čolaković jedini ostao koji mu se može suprotstaviti, jer su ostali imami došli u poziciju gdje se njihov glas ništa ne pita.

Čolaković tvrdi, kako bez obzira na sve neargumentovane optužbe i uvrede, koje su iznesene na njegov račun, u interesu Zajednice, spreman je na saradnju i razgovor, kako bi ovaj konflikt koji traje godinama, riješili bez novih sudskih procesa.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.