open-navfaktor-logo
search
Ko je zakazao
Čiste li se sarajevski tramvaji i trolejbusi, šta kaže Inspekcija, a šta GRAS
Veliki broj putnika koji se vozi u javnom gradskom prijevozu u Sarajevu kao glavnu zamjerku istaknut će čistoću vozila, tramvaja ili trolejbusa, dok je u autobusima i minibusevima situacija nešto bolja.
13.07.2021. u 07:54
get url
text

Vozila su stara, ali zanemarujući činjenicu o starosti voznog parka, čistoća nikako nije na zavidnom nivou.

Pokušao je to promijeniti, ali bezuspješno, Haris Gušić, upravnik kojeg su nazivali stručnjakom koji je trebao ovo preduzeće spasiti od propasti, a akciju spašavanja preduzeća počeo je pranjem tramvaja.

Te 2017. godine dok su čistili i temeljito ribali zapuštena vozila, radnici su govorili kako se tako tramvaji nisu oprali od prije rata. A s obzirom na stanje i fotografije čitalaca, izgleda da ni od te 2017. nije bilo većih aktivnosti na čišćenju.

Istina, najvećim krivcima za ovakvo stanje u vezi sa čistoćom u tramvajima može se pripisati građanima, nemarnim korisnicima gradskog prijevoza koji šaraju po zidovima, prljaju sjedišta, bacaju otpatke i vjerovali ili ne, pljuju po vozilima.

Ne može se reći ni da je veliki broj putnika koji se dnevno prevozi tramvajima i trolejbusima razlog njihovog stanja jer uzimajući u obzir gradove poput Beča, Istanbula, Berlina ili Zagreba, možemo reći da nam higijena u gradskom prijevozu nije na visokom nivou.

Tramvaji u Zagrebu

Pitali smo Kantonalnu upravu za inspekcijske poslove da li se nevezano za aktuelnu situaciju sa koronavirusom vrše kontrole čistoće u vozilima GRAS-a.

- U uvjetima COVID-19 epidemiološke situacije nemoguće je higijenu u vozilima javnog gradskog prijevoza posmatrati izvan navedenog konteksta posebno jer je Naredbom Kriznog štaba Federalnog ministarstva zdravstva naređeno striktno poštivanje preporuka Zavoda za javno zdravstvo FBiH, koje su donesene i za javni prijevoz.

Kontrolu primjene donesenih naredbi Sanitarni inspektori raspoređeni u dvije smjene, svakodnevno pa i danima vikenda provjeravaju i u vozilima javnog gradskog prijevoza, a povremeno i uz asistenciju MUP-a KS, a sve s ciljem zaštite stanovništva od zaraznih bolesti u vezi sa članom 3. Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti. Pored ostalih segmenata koji su obuhvaćeni inspekcijskim nadzorom inspektori kontrolišu i način provođenja redovnog čišćenja i dezinfekcije prijevoznog sredstva, međutim u dosadašnjim nadzorima najčešći utvrđeni nedostaci su nepoštivanje fizičke distance među putnicima, kao i rasporeda sjedenja, dok je u manjem broju slučajeva evidentiran nedostatak oznaka na sjedištima, kao i prekobrojnost putnika, u kojima nisu bili raspoređeni Covid-redari – kazala je za Faktor glasnogovornica Kantonalne inspekcije Vildana Brdarić, dalje navodeći:

- Evidentan problem koji stalno ističu u KJKP GRAS jeste da i pored toga što se svakodnevno vrši čišćenje i dezinfekcija vozila, problem predstavlja i njihova dotrajalost, ali nerijetko i nemaran odnos samih putnika.

Ističu kako je od početka 2021. godine kantonalna sanitarna inspekcija izvršila 777 inspekcijskih nadzora u vozilima javnog gradskog prijevoza oba prijevoznika, a posebno u vrijeme pogoršanja epidemiološke situacije u KS.

{$galerijaFotografija}

- U navedenom periodu je radi utvrđenih nedostatak doneseno i 265 rješenja sa korektivnim mjerama, uz napomenu da, kako je i prethodno navedeno, novčane kazne zbog neredovnog čišćenja ili neobavljene dezinfekcije prevoznih sredstava u navedenom periodu nisu izdate – zaključuje Brdarić.

Pitali smo i u GRAS-u da li se i koliko često čiste vozila te da li stanju čistoće u vozilima ispunjavaju neke standarde.

- Prije svakog uključivanja vozila u saobraćaj vrši se detaljno čišćenje, pranje i dezinfekciju vozila, a u skladu sa internim procedurama preduzeća. Također, čišćenje unutrašnjeg dijela vozila vrši se i u vrijeme kada je vozilo u saobraćaju, nakon dolaska vozila na terminal i prije prijema putnika. U skladu sa Zakonom, dezinfekciju kompletnog inventara i svih dijelova vozila mjesečno vrši Higijensko-epidemiološka služba Zavoda za zdravstvenu zaštitu radnika u saobraćaju. Ista služba vrši i deratizaciju vozila. Preduzeće GRAS ima svoju unutrašnju kontrolu i nadzor čistoće vozila o čemu se vodi uredna evidencija – kazali su iz GRAS-a za Faktor.

Navode da Sanitarna inspekcija Kantonalne uprave za inspekcijske poslove u skladu sa svojim planom i programom vrši inspekcijski nadzor higijenskih uvjeta u vozilima javnog gradskog prijevoza.

- Dosadašnji nalazi potvrdili su da se čistoća vozila održava na zadovoljavajućem nivou i u skladu sa propisanim procedurama te da sva vozila posjeduju dokaze o mjesečnoj dezinfekciji. Prilikom svakog nadzora uočen je veći broj oštećenja sjedišta, rukohvata i podova, ispisanih grafita što je, nažalost, posljedica nedoličnog ponašanja nesavjesnih putnika – pojašnjavaju.

Ističu da se često susreću sa različitim vidovima uništavanja vozila (od šaranja, uništavanja sjedišta, rukohvata, bacanja otpadaka, lijepljenje žvakaćih guma i slično).

- To prije svega ostavlja ružnu sliku o javnom gradskom prijevozu, ali i gradu Sarajevu. Također, takve radnje iziskuju dodatne, nepotrebne troškove preduzeću zbog kojih smo primorani izvršiti zamjenu ne samo uništenih tapacirunga, nego i zamjenu kompletnih sjedišta, stakla, plafonjera, uklanjanje grafita – navode iz GRAS-a te dodaju:

- I ovim putem pozivamo naše cijenjene korisnike da se korektno i savjesno odnose prema vozilima javnog gradskog prijevoza, koja prije svega služe njihovim potrebama, te na taj način pošalju lijepu sliku o nama i našem gradu.

Prljavi sarajevski tramvaji
1 od 14
left-arrowright-arrow
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.