Predsjednik hrvatske Vlade Andrej Plenković i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u Banskim dvorima sudjelovali su na potpisivanju Ugovora za izvođenje radova na Projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica.
Ugovor su potpisali predsjednik Uprave "HŽ infrastrukture d.o.o." Ivan Kršić i predstavnik Uprave firme Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. Muhammet Cengiz uz prisustvo ambasadora Republike Turske u Hrvatskoj Mustafe Babura Hizlana.
Hrvatski premijer Andrej Plenković je kazao kako je riječ o "važnom strateškom projektu za Hrvatsku" te ocijenio kako je rok izgradnje 42 kilometra u 42 mjeseca, kilometar mjesečno, ambiciozan. Naglasio je kako su projekti obnove i izgradnje cijelog hrvatskog dijela mediteranskog koridora s 1,8 milijardi eura u potpunosti bespovratno finansirani iz EU fondova.
- Pred nama je desetljeće modernizacije željezničke infrastrukture, sektora koji je do sada bio zanemarivan - kazao je premijer Plenković.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je istaknuo kako je danas potpisani projekt, koji pomaže povezati Rijeku i Budimpeštu, trenutno najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj, čija ukupna vrijednost s PDV-om iznosi više od tri milijarde kuna (400 miliona eura).
- Važno je da se ovaj projekt realizira upravo na mediteranskom koridoru koji povezuje Rijeku i Budimpeštu - rekao je Butković.
Dodao je kako će modernizacija ovog koridora znatno pridonijeti razvoju Luke Rijeka i Koprivničko-križevačke županije, a time i cjelokupnoj hrvatskoj ekonomiji.
- HŽ infrastruktura trenutno provodi projekte vrijedne više od 1,5 milijardi eura u cijeloj Hrvatskoj - naglasio je Butković.
Predsjednik Uprave HŽ infrastrukture d.o.o. Ivan Kršić je istaknuo kako će Republika Hrvatska i hrvatski građani na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica s Mađarskom dobiti povećanje brzine, kapaciteta i sigurnosti prometa. Dogovoreni projekt je finansiran evropskim sredstvima, a njegova ukupna vrijednost iznosi 2,418 milijarde kuna (324 miliona eura).
Početak radova planiran je za april 2020, a očekivano trajanje radova je 42 mjeseca, tako da je završetak radova ugovoren za oktobar 2023. godine.
Projektom će se realizirati 42 kilometra moderne dvokolosiječne pruge, rekonstruirat će se sedam kolodvora i stajališta, sedam mostova, dva vijadukta, 21 podvožnjak i nadvožnjak, izgradit će se 25 kilometara zidova za zaštitu od buke, modernizirat će se šest željezničko-cestovnih prijelaza, a 11 prijelaza će se denivelirati.
Na hrvatskom dijelu mediteranskog koridora izvode se radovi i na ostalim dionicama kako bi se hrvatska Luka Rijeka kvalitetnije željeznicom povezala s europskim kontinentom. Ponuda turske firme Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. odabrana je kao najbolja nakon procesa javne nabavke.
Mediji u Hrvatskoj pišu da ovaj projekt, za usporedbu, po svom iznosu nadmašuje troškove (2,08 milijardi kuna) izgradnje Pelješkog mosta.