open-navfaktor-logo
search
Predsjednik Uprave
Čengić o odlasku vozača u EU, koliko iznose njihove plaće u Centrotransu, doprinosima, porezima...
Među brojnim Bosancima i Hercegovcima koji u potrazi za plaćenijim poslom i boljim uvjetima odlaze iz države u značajnom broju nalaze se profesionalni vozači raznih kategorija. 
16.11.2022. u 21:14
get url
text

VEZANI TEKST - Hoće li BiH ostati bez vozača: Evo koje uvjete iz snova nude njemačke firme

Tako se bh. vozačima u Njemačkoj nudi plaća i do 5.000 KM. Predsjednik Uprave Centrotransa Safudin Čengić na početku razgovoru za Faktor kaže kako je na sceni nelogična situacija.

- Nedostatak voznog osoblja primjetan je u svakoj državi, pa tako i u BiH. No mi imamo nevjerovatno stanje. Naime, u zavodima za zapošljavanje u Federaciji Bosne i Hercegovine ima blizu 300.000 ljudi, samo u Kantonu Sarajevo 56.000. Recimo, u KS ima 918 nezaposlenih vozača, oko 600 automehaničara... Istovremeno, poslodavci imaju potrebu za novim radnicima, otvoreni su konkursi..., ali ništa.

Očito je da ti ljudi praktično rade, bilo u BiH ili inostranstvu, ali se i dalje vode u zavodima za zapošljavanje zbog zdravstvenog i socijalnog osiguranja - objašnjava Čengić.

Zato su poslodavci, ističe Čengić, zatražili posebnu, tematsku sjednicu Ekonomsko-socijalnog vijeća FBiH i Vlade FBiH.

VEZANI TEKST - GRAS ostaje i bez vozača, zbog plaća i neizvjesnosti u firmi odlaze u EU

- Sastanak bi trebao polučiti rezultat u smislu donošenja konkretnih mjera kako bi se zaposlili ljudi. Sve kompanije susreću se sa odlaskom ljudi, posebno onih srednje stručne spreme, i to je problem za realni sektor. Kada smo prije nekoliko godina uvodili elektronsku naplatu karata, imali smo ponudu firme iz Hamburga. Njihov predstavnik nam je tada kazao kako je nekada uvjet za rad vozača bilo poznavanje njemačkog jezika i radna dozvola.

Više nije uvjet poznavanje jezika, u Hamburgu ima vozača čak 29 nacionalnosti. Najprihvatljiviji za Evropsku uniju su oni iz bivše Jugoslavije, samim tim iz BiH, najlakše se adaptiraju, imaju znanje, mogu odgovoriti svim zadacima - naglašava Čengić.

Kako bi preduprijedili odlazak kvalifikovanih vozača, Centrotrans je osnovao edukacijski centar.

VEZANI TEKST - Centrotrans: Do 2025. isključivo mogu raditi autobusi koji se pokreću alternativnim vrstama goriva

- Kroz naš centar je u posljednjih šest-sedam mjeseci prošlo šezdesetak ljudi kojima je bilo sve plaćeno i oni su na kraju dobili posao u Centrotransu. Na taj način smo u velikoj mjeri amortizovali odlazak vozača. Također, Centrotrans je u posljednje dvije godine podigao primanja vozačima, pa oni sada iznose u rasponu od 1.600 KM do 2.500 KM. 

Naravno, svjesni smo da to nije plaća kakvu dobiju u Njemačkoj ili Austriji, ali bi se mogli približiti tim iznosima kada bi nam država smanjila doprinose i poreze. U tom slučaju plaće bi išle gore još za 20 do 30 posto.

Znači, treba država reagovati, jer nama ne odlaze samo radnici, već cijele porodice, najčešće trajno. Pa i oni koji imaju dobra primanja odlaze jer ne žele živjeti u ambijentu u kojem se svakodnevno prijeti ratom, otcjepljenjem, drugim crnim scenarijima... To je ogroman problem za cijelo bh. društvo i mora se hitno djelovati - istakao je Čengić. 

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.