Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor 4. oktobra u Banjoj Luci su parafirali ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić i generalni menadžer "Shandong Inernational" Jang Sju.

Tada je najavljeno da će konačno potpisivanje ugovora biti nakon što kineska kompanija uplati koncesionu naknadu. To se do danas nije desilo.

U Ministarstvu saobraćaja i veza RS su rekli da je ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor parafiran 4. oktobra, čime je kineski partner stekao uslove da pokrene proceduru za odobravanje plaćanja koncesione naknade u matičnoj zemlji.

- Privredno društvo "Shandong Inernational" ima rok od 60 dana od dana parafiranja ugovora da uplati koncesionu naknadu u iznosu od 1,5 odsto od vrijednosti investicije, što iznosi 4.466.600 eura. Očekujemo da kineski partner u predviđenom roku uplati navedeni iznos koncesione naknade, te da ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor bude potpisan po uplati ovih sredstava - rekli su za portal Capital u Ministarstvu saobraćaja i veza RS.

Kinezi još nisu uplatili koncesionu naknadu od oko 8,7 miliona KM, ali jesu jednu marku za osnivanje firme "SDHS-CSI BH" u Banjoj Luci koja će, kako je rečeno ranije u Vladi "projektovati, izgraditi, upravljati, održavati i finansirati izgradnju autoputa Banja Luka - Prijedor".

Upis osnivanja te firme izvršen je u Okružnom privrednom sudu u Banjoj Luci "sa pravom obavljanja vanjskotrgovinskog poslovanja".

Osnivači firme su "China Shandong Inernational Economic & Technical Cooperation Group" iz Kine, a ugovoreni u uplaćeni kapital poslovnog subjekta je jedna KM. Kao zastupnik – direktor, bez ograničenja ovlašćenja imenovan je Jang Sju.

Republika Srpska će kineskoj firmi, koja će graditi autoput Banja Luka – Prijedor, u idućih 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona eura, a taj iznos bit će obezbijeđen od naplate putarine na svim autoputevima u RS. Ukoliko to ne bude dovoljno, ostatak će biti obezbijeđen iz Budžeta RS, pisao je Capital u tekstu "Sav novac od putarina u RS ide Kinezima".

Autoput će biti dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona eura, Kinezi bi na kraju od Republike Srpske trebali naplatiti 975 miliona eura.