open-navfaktor-logo
search
Reakcije
Autoceste FBiH o vožnji krivim smjerom: To se ne može spriječiti, sinoć se sve odigralo u nekoliko minuta
Iako Autoceste Federacije BiH u Drivuši kod Zenice imaju moderni Centar za održavanje i kontrolu prometa, odakle se nadgleda saobraćaj na autoputu i odakle se vozači upozoravaju na opasnosti, u sinoćnjem slučaju, nije se moglo reagirati. Kazao je to u izjavi za Faktor Zlatko Demirovski, šef Centra.
31.08.2019. u 16:29
get url
text

Dvije osobe poginule su u saobraćanoj nesreći koja se rano jutros dogodila na autoputu A-1 Zenica jug-Kakanj u mjestu Tičići, a nakon uviđaja utvrđeno je da se vozač Škode na naplatnim kućicama u Kaknju uključio u suprotan smjer na autoput i izazvao nesreću.

Iako Autoceste Federacije BiH u Drivuši kod Zenice imaju moderni Centar za održavanje i kontrolu prometa, odakle se nadgleda saobraćaj na autoputu i odakle se vozači upozoravaju na opasnosti, u sinoćnjem slučaju, nije se moglo reagirati. Kazao je to u izjavi za Faktor Zlatko Demirovski, šef Centra.

- Mi možemo odreagirati brzo za sve što saznamo. Međutim, u ovome slučaju, krivi smjer desio se na petlji Kakanj, gdje nemamo sistem za upravljanje saobraćajem. To su stare dionice, gdje tek treba uvesti kamere, brojače saobraćaja, promjenjivu signalizaciju… tako da nismo imali informaciju – kazao nam je Demirovski.

S obzirom da je danas bio na uviđaju, saznao je da je policija dobila informaciju od od nekoga ko se vozio autoputem da se "škoda" kreće krivim smjerom.

- Međutim, već sljedeći poziv poslije toga, bio je da se saobraćajna nesreća već dogodila – objašnjava Demirovski.

Vožnja krivim smjerom, kako upozorava, jedan je od najopsanijih incidenata na autocestama.

- To se ne može spriječiti ni u Njemačkoj, petlja je kao i svaka druga petlja, u trenutku imate razdvajanje na kojem možete otići u krivi ili normalni smjer. Imate horizontalnu punu liniju i eventualno vertikalnu signalizaciju – ruke za krivi smjer.  Eventualno, tamo gdje imaju brojači saobraćaja, može se dobiti signal da je neko u krivom smjeru – kaže Demirovski.

Kako kaže, u zadnjih pet godina, od kada nadgledaju saobraćaj, u Centru na čijem je čelu poprilično nagledali su se nagledali slučajeva vožnje u krivom smjeru.

- Do ove godine nije bilo udesa, a ove smo imali dva – jedan na Sarajevskoj zaobilaznici, gdje nije bilo povrijeđenih i poginulih, a ovo sada je prvi put da je neko poginuo usljed ovog incidenta – kaže Demirovski.

Objašnjava da je u planu u ovoj godini uspostavljanje sistema za nadzor na svim dionicama od Jošanice do Lašve. Ipak, podcrtava da to nije sistem koji može u potpunosti otkloniti opasnost.

- I u sinoćnjem slučaju, da je policija dobila dojavu od nas, kao što je dobila od vozača, sve se desilo u par minuta, tu praktično niko ne može odreagovati. Mi možemo na dionici odakle dolaze vozači koji voze normalnim smjerom upozoriti da smanje brzinu, to bi i uradili., Ali, pitanje je šta bi bilo, možda je neko tuda već prošao, možda bi se oglušio na to, kao što se masa vozača ogluši na naše upozorenje za smanjenje brzinu – kaže Demirovski.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.