open-navfaktor-logo
search
Zloupotreba
Apel za pomoć uzburkao javnost: Centar za socijalni rad tvrdi da nana i unuka iz Gračanice nisu gladne
Iz Centra za socijalni rad u Gračanici tvrde da nana i unuka, o čijem apelu za pomoć bruje društvene mreže, ne oskudijevaju ni u čemu, te da je u cijelom slučaju napravljena ogromna šteta po dijete
19.12.2019. u 16:15
get url
text

U utorak je u dnevniku jednog TV kanala čiji se program može gledati na području Bosne i Hercegovine objavljen apel za pomoć nani Havki Huskić i njenoj devetogodišnjoj unuci iz Gračanice, koje su na snimku ispričale svoju životnu priču, a suze djevojčice rijetke su ostavile ravnodušnim. Pojedinci i udruženja u rekordnom vemenu su se "digli na noge", te je pomoć u hrani, novcu i ogrjevu počela stizati sa svih strana. 

U međuvremenu su se na društvenim mrežama pojavili napisi i fotografije za koje se tvrdi da dokazuju da je sve rečeno i prikazano u prilogu laž, a udruženje Pomozi.ba je na svojoj Facebook stranici objavilo post u kojem novodi da su uplatili novac te ga uspjeli povući nakon informacije da se radi o prevari.

Prema riječima Jasminke Begović, direktorice Centra za socijalni rad Gračanica, oni sa ovom porodicom rade već godinama. Iako nana i djevojčica ne ispunjavaju uvjete da budu evidentirane u sistemu, Centar za socijalni rad ih "nije prepustio njima samima", te im osigurava svaki vid pomoći koji su u mogućnosti.

- Nana je 1963. godište i u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti nije prepoznata kao stalni korisnik jer nije oglašena nesposobnom od strane Instituta, nije lice starije od 65 godina, ni mlađe koje ispunjava uvjete nesposobnosti – kazala je Begović.

Pomoć sa svih strana

Objasnila je da je Centar za socijalni rad kroz svoj plan rada, kako se i radi u takvim slučajevima, ovoj porodici osigurao pomoć kroz saradnju sa nevladinim sektorom, ali i kroz povremene novčane pomoći koje su im osigurane iz gradske uprave i kantonalnog budžeta.

- Osim povremene novčane pomoći, kroz saradnju sa dvije italijanske organizacije uručivani su im paketi sa hranom i higijenskim potrepštinama. Kada je u pitanju to što nana nema stalnih primanja i što je prijavljena na Birou za zapošljavanje, dogovorili smo da između ostalog ta porodica ima stalno osiguranu hranu i pakete, da ne smije ni u čemu biti ostavljena, a tako se i radilo. Nije to od jučer, to dugo vremena traje, s obzirom na to da ona ne iskazuje zainteresovanost za posao – istaknula je, te dodala kako porodica, između ostalog, ima i donatora ispred Caritasa, koji im povremeno lično uručuje novac.

Naša sagovornica je dodala kako je porodici Merhamet svakodnevno dostavljao hranu na kućnu adresu iako je nana pokretna i mogla je sama po nju dolaziti, Međutim, u jednom trenutku joj ni to nije odgovaralo, te je tražila da joj se umjesto kuhane hrane dostavljaju namirnice kako bi ona to spremala po svom ukusu, jer im se njihova hrana ne sviđa, te joj je i to udovoljeno.

- Onda smo se uvezali i sa Emmausom, Prihvatnim centrom Duje, te su im, pred Merhameta, i oni pomagali, budući da porodicu nismo mogli staviti u sistem kao stalnog korisnika. Ono što je veoma bitno je da djevojčica nije ni u čemu oskudijevala. Malo je reći da smo svi bili iznenađeni kada je rekla da je gladna. Kada je u pitanju usluga socijalnog rada, razgovarali smo sa nanom u smislu da li je njoj teško, da li ima problema sa djevojčicom, da li može brinuti o djetetu i kako funkcioniše, na šta nam je uvijek rečeno da nema nikakvih problema. Dijete redovno pohađa školu, primjerena je i veoma fina djevojčica, naviknuta je na sredinu i okruženje u kojem živi i tu ima dosta ljubavi – naglasila je Begović.

Odgovarajući na pitanje da li je djevojčica u kontaktu sa svojom majkom, direktorica je ustvrdila da je majka i dalje u njenom životu.

- Iako se udala i živi u Sarajevu, majka redovno posjećuje djevojčicu, u kontaktu smo i zaista ne znamo zašto je dijete reklo da majku nije vidjelo skoro od rođenja. Prije desetak dana majka je bila u Centru za socijalni rad, vidjele su se, zajedno su sjedile... Nije nam jasno zašto je djevojčica to na takav način predstavila. Ovo se nikada nije desilo na ovakav način, niti je djevojčica iskazala da je gladna. Nije to to – zaključila je.

Direktorica je naglasila da je u cijeloj situaciji najveći problem napravio novinar koji se nije konsultovao sa Centrom za socijalni rad i raspitao se o porodici.

- Napravljena je ogromna šteta. Javnost je uzburkana i dovedena u zabludu, a najviše u svemu ispašta dijete. Mi smo dogovorili već neke smjernice i održali sastanak sa pedagogicom, direktorom škole i nastavnicima, kako da se dalje postave u ovoj situaciji, da bi dijete najbezbolnije prebrodilo ovo što se dešava i da ne osjeti pritisak na svojim leđima. Što se tiče nane, možemo samo savjetodavno da radimo. Veliku je grešku napravila jer dijete je vezano za nju, ona je njoj život – kazala je.

Odgovarajući na pitanje da li postoji neka sankcija za nanu zbog ovog slučaja, Begović je kazala kako bi "svaka hraniteljska porodica i svako izmještanje na dugi jastuk bilo pogubno za dijete".

Udruženje Pomozi.ba nije pokrenulo apel

Udruženje Pomozi.ba, kako nam je objasnila glasnogovornica Maja Arslanagić, dobilo je snimak od TV kuće koja je radila prilog o ovoj porodici, uz molbu da im pomognu.

- Osim njih, dobili smo i ogroman broj apela od naših donatora da pomognemo. Odlučili smo da toj porodici uplatimo 1.000 KM. To je bilo možda malo brzopleto, ali iz najbolje namjere. Moram da naglasim da mi nismo pokrenuli apel za pomoć nani i djevojčici, nego smo se samo uključili. Kada smo objavili da smo uplatili taj novac, javilo nam se jedno naše partnersko udruženje koje djeluje na tom području, te nas je upozorilo da to nije baš čista situacija, da majka postoji, nije se odrekla djeteta, da već duže vrijeme prikupljaju novac na slične načine i da se dijete zloupotrebljava i da to već neko vrijeme traje – kazala je Arslanagić.

Dodala je kako su se potom počela javljati i druga udruženja sa sličnim informacijama i striktnim upozorenjima da je riječ o zloupotrebi, te da ta porodica zapravo ne treba toliko koliko traži.

- Budući da smo tek uplatili novac, odlučili smo da povučemo uplatu, te tražili povrat novca iz banke. Mi apsolutno vjerujemo svim udruženjima koja su nam se javila, sa kojima sarađujemo i koja su nam rekla da su imala negativna iskustva u ovom slučaju. U ovakvim situacijama možemo samo da apelujemo ljude da ne nasjedaju na prevare, a u konkretno ovom slučaju na službu socijalnog rada da sve provjeri, kako se dijete ne bi zloupotrebljavalo – zaključila je.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.