open-navfaktor-logo
search
O izbornim listama
Ajvaz: Broj lajkova i pratilaca na društvenim mrežama nemaju nikakve veze sa vođenjem države
Lokalni izbori nam se bliže, a liste kandidata političkih stranaka su šarolike. Sa promotivnih plakata smiješe nam se lica ljudi svih profesija i branši, obećavaju nam bolju budućnost u sredini u kojoj živimo, bolje uvjete za život i rad, ali kompetencije velikog broja njih su jako upitne. 
20.10.2020. u 08:14
get url
text

Javnost se na pojavu mnogih imena na listama uglavnom zgražava. Neki nisu bili dovoljno dobri ni u svom dosadašnjem radu, pa se građani s pravom pitaju kako će ih takvi predstavljati. 

Da političko obrazovanje i iskustvo nisu nužan uvjet za ulazak u ovu sferu u našoj zemlji već nam je godinama i decenijama jasno. Međutim, svako ima pravo da bira i bude biran. Kako bi pojedini koji su na stranačkim listama vodili lokalne zajednice, to je sad drugo pitanje.

Zašto se ljudi raznih profila, uključujući i učesnike reality TV programa te razni Instagram influenseri, pjevači i drugi iz show biznisa uključuju u politiku, zašto imamo taj sveprisutni fenomen želje ulaska u vlast, pitali smo docenticu doktoricu Seminu Ajvaz, šeficu Odsjeka za komunikologiju na Univerzitetu "Džemal Bijedić" u Mostaru.

Na početku razgovora osvrnula se na činjenicu da su ove godine neke stranke za Lokalne izbore ponudile učesnike reality TV programa, zbog čega se da zaključiti da je politička scena u BiH i sama postala jedan veliki reality show.

- Nažalost, u nedostatku kvalitetnih političkih kadrova i osoba koje posjeduju političku zrelost, pismenost i znanje o političkom djelovanju, stranke pribjegavaju regrutovanju ljudi koji su putem društvenih mreža stekli određeni publicitet, posjeduju veliki broj pratilaca i imaju svoju publiku. Tako da na listama za ove lokalne izbore imamo mnogo kozmetičarki, frizerki, fitness intruktora, modela, starleta, pedikerki i slično. Oni su vjerovatno dobri u branši za koju su se opredijelili, ali za političko djelovanje je potrebno mnogo više od popularnosti. Broj lajkova i pratilaca na društvenim mrežama nemaju nikakve veze sa vođenjem države i državnih poslova - ističe doc. dr. Semina Ajvaz.

Semina Ajvaz

Kako dodaje, politika je ozbiljan posao i podrazumijeva posjedovanje određenih kompetencija koje, nažalost, spomenuti profili ljudi uglavnom ne posjeduju.

- Kao proizvod toga na društvenim mrežama imamo poplavu besmislenih političkih poruka, videoklipova i materijala koji su smiješni te nemaju nikakve dodirne tačke sa političkom komunikacijom. Rekla bih da je došlo do estradizacije politike i da ne vrijede više nikakvi ni politički postulati niti etička načela, niti kriteriji za regrutaciju ljudi - mišljenja je Ajvaz.

Estradna scena dala je zavidan broj muzičara i pjevača na liste za Lokalne izbore, što, kako kaže šefica Odsjeka za komunikologiju na Univerzitetu "Džemal Bijedić" u Mostaru, također nije prihvatljivo jer većina njih ne razumije svoje buduće uloge, odgovornosti i obaveze.

- Bosanskohercegovački političari su po uzoru na političare iz razvijenih demokratskih zemalja shvatili da im u svrhu prikupljanja glasova može pomoći i podrška osoba koje već imaju svoju publiku i da im pojavljivanje s njima može popraviti rezultat. Oni su itekako svjesni da njihov imidž uveliko ovisi o podršci koju im pružaju ljudi od ugleda. Međutim, prihvatljivo je da pojedine zvijezde daju javnu podršku određenim političkim subjektima, ali kada se isti nađu na listama, onda s razlogom postavljamo pitanje koje političke kompetencije posjeduju ti muzičari i pjevači da bi bili politički predstavnici građana i njihov servis.

Politika je ozbiljna profesija i za ozbiljno političko djelovanje potreban je intelektualni kapacitet i znanje. Ne znači da neki od njih to ne posjeduju, ali sigurna sam da velika većina kandidata ne poznaje razliku između općih i lokalnih izbora, kakav je politički sistem naše zemlje, niti koje su ingerencije vijećnika, odnosno šta će im sutra biti u opisu posla ukoliko dobiju podršku putem glasova - govori Ajvaz.

Složila se i sa često isticanom tvrdnjom da je politika odavno najunosniji biznis u našoj zemlji, zbog čega svi teže nekoj od političkih pozicija, kako bi osigurali sebe i svoje porodice.

- Da je politika postala najbolji biznis u našoj državi potvrđuje ne samo broj političkih stranaka koje učestvuju na izborima, nego i veliki broj političara kojima je politika jedini posao u životu. Oni iza sebe nemaju nikakve profesionalne karijere niti rezultata u radu, a stranke im dođu kao firme i služe za stjeicanje bogatstva - zaključuje Ajvaz.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.