Bespilotno površinsko vozilo je proizvedeno u saradnji turskog odbrambenog giganta Aselsan i brodogradilišta Sefine u sjeverozapadnoj turskoj provinciji Yalova pod pokroviteljstvom Odbrambene industrije Turske.

Bespilotna površinska vozila, također poznati i kao bespilotni površinski brodovi, autonomna površinska vozila ili brodovi bespilotne letjelice, su čamci koji djeluju na površini vode bez posade.

Bespilotno površinsko vozilo Marlin je učestvovao u vježbi sa oko 100 drugih bespilotnih avijacijskih i marinskih vozila. Oko 20 brodova je također uzelo učešće u šestodnevnoj vježbi "Dynamic Messenger 2022" koja je počela u nedjelju.

Marlin, nazvan po okeanskoj ribi koja brzo pliva, prvo je bespilotno površinsko vozilo kojim se Turska predstavila na vježbi NATO-a. To je ujedno i prvo visokotehnološko bespilotno površinsko vozilo na svijetu koji se može pohvaliti mogućnostima elektronskog ratovanja i posjeduje veliku nosivost.

Mustafa Lutfi Civelek, šef strateških i bespilotnih sistema u brodogradilištu Sefine, izjavio je da je ovo prvi put da je Marlin, kao novo visokotehnološko bespilotno površinsko vozilo, nastupio u dosta teškim uvjetima na okeanu u sklopu NATO vježbe nakon što je prošao sva potrebna testiranja u Turskoj.  Kako je kazao, ovo je jedinstveno vozilo koja može obavljati misije na površini kao i u moru.

Dodao je da se Marlin u vježbi NATO-a suočio s teškim uvjetima na moru, ali se pokazao sposobnim i zadržao stabilnost.

- Marlin je dobio specijalne zadatke sa posmatračima na visokom nivou i uspješno ih je završio - kazao je Civelek, te napomenuo da neki zvaničnici iz drugih zemalja žele uspostaviti saradnju u vezi s ovim visokotehnološkim vozilom.

- Visokirangirani zvaničnik utjecajne zemlje NATO-a dobio je informaciju o Marlinu te je izrazio želju za saradnjom u narednom periodu - rekao je Civelek.

Kako je kazao, tokom vježbe podaci prikupljeni tokom izvršavanja zadataka Marlina pružili su dobar uvid za njegov razvoj u konekstu interoperabilnosti sa višim štabovima i sistemima komandovanja i upravljanja. Naglasio je da osim Turske, samo su Sjedinjene Američke Države i Velike Britanija dosad posjedovale ovakva visokosofisticirana vozila koja mogu obavljati zahtjevne zadatke u vježbi.

- Osim ovih, ne postoje druge bespilotne platforme koje mogu da rade sa letećim, plutajućim, ronilačkim sredstvima i komuniciraju sa komandnim štabom - dodao je ovaj turski zvaničnik.

Istakao je da Marlin može obavljati vrlo važne zadatke, uključujući izviđanje, nadzor i prikupljanje informacija i prijenos u viši štab u podmorskom, površinskom i podvodnom obliku ratovanja. Marlin također posjeduje osnovne i autonomne navigacijske sposobnosti i u budućnosti će biti opremljen municijom na daljinsko navođenje srednjeg dometa za potrebe površinskog ratovanja.

- Marlin ima sposobnost otkrivanja elektronskog ratovanja i napada, ima komunikacijske sposobnosti koje su daleko iznad postojećeg standarda, iznad i pod vodom. Također ima sposobnost da se suprotstavi lakim torpedima protiv podmorničkih ciljeva - pojasnio je Civelek.

Ovo autohtono tursko vozilo također ima i dvoslojni komandni sistem koji uključuje sistem taktičke odbrane i operativni sistem komandovanja.