Mali ili veliki - logo modne marke, odnosno brenda, nešto je što odjeću čini prepoznatljivom, a u moderno je doba postao i svojevrsni statusni simbol.

No, ono što je zanimljivo - on se baš uvijek nalazi na lijevoj strani odjeće, a izuzetak su velike oznake preko cijelog odjevnog komada.

I to nije slučajno, tvrde marketinški stručnjaci za Brightside, koji su analizirali zašto oznaka na lijevoj strani onog ko nosi odjeću (na desnoj onog ko mu se nalazi preko puta) u psihološkom smislu ima veći utjecaj nego ona na lijevoj.

Najuočljiviji na tom mjestu

Psihologija s oznakama brenda je poput psihologije prvih dojmova.

Zato ne čudi da su logo postavili tamo gdje najviše ljudi gleda - studije pokazuju da kad se rukujemo s nekim također prvo gledamo u njegovu lijevu stranu odjeće gdje se nalazi logo, jer nam desna ruka zakriva taj dio prsa dok je pružamo.

I historijski su se postavljali s lijeve strane

Dok u ne tako davnoj prošlosti nisu postojale oznake marki, postojali su vojni ordeni, značke, broševi i slične stvari, koje se historijski gledano nose na lijevoj strani. Nekoć je to imalo veze i sa stranom na kojoj se nalazi srce.

Napravljeni su tako da se mogu čitati

Kada pogledate većinu internet stranica, njihovi se logotipi uvijek postavljaju s lijeve strane, a glavni razlog je taj što ljudi u zapadnom svijetu čitaju i pišu s lijeva na desno - osim arapskog, hebrejskog i farsija, gdje se pisana riječ čita s desna na lijevo.

Tako su nam pamtljiviji

Logotipi su ključne komponente marke, a dio su onoga što marku čini pamtljivom. Prema istraživanju Nielsen Norman Group, zaključeno je da se korisnici više sjećaju marki kada se logotipi stavljaju na lijevoj nego na desnoj strani. Tako, da neka marka odluči postaviti svoj logo s desne strane, sasvim je sigurno da ne bi bili toliko uočljivi i prepoznatljivi.

Osim toga, većina ljudi su dešnjaci, a njima je kulturološki zgodnije vidjeti i nositi lijeve logotipe.