Svaki dan gubimo vodu kroz znoj, urin, pa čak i disanje. Uzevši u obzir da se tijelo čovjeka sastoji od 60 posto vode, važno je nadoknaditi izgubljenu tekućinu pijući dovoljno i redovno.

Dnevno se preporučuje šest do osam čaša vode, ali količina zavisi i od općeg zdravlja, klime u kojoj živimo i količine tjelesne vježbe.

Dehidracija može izazvati razne kratkoročne i dugoročne problem sa zdravljem, a ovo su pokazatelji da dnevno ne unosite u organizam dovoljne količine vode:

Mokraća tamne boje

Boja mokraće najbrže će vam otkriti jeste li dehidrirani. Zdrava boja mokraće je blijedožuta ili prozirna. Ako ste dehidrirani, može postati tamnija i zamućenija jer je manje razrijeđena – to je znak da popijete čašu vode.

Želja za slatkim

Naročito se javlja u popodnevnim satima, a za slatkim žudimo jer se jetra, zbog nedovoljnog unosa vode, muči s pretvaranjem glikogena u glukozu (šećer) za krvotok.

Glad

Ako i dalje osjećate glad nakon jela, krivac može biti dehidriranost. Umjerenu dehidraciju tijelo često pogrešno tumači kao glad, zbog čega žudimo za još kojim zalogajčićem, a zapravo nam treba čaša vode.

Suha usta

Suha ili ljepljiva usta jedan su od najlogičnijih znakova dehidracije. Uzrok mogu biti i lijekovi ili starenje, ali u svakom slučaju vrijedi provjeriti hoće li voda pomoći da riješite problem.

Glavobolja

Glavobolje uzrokovane dehidracijom mogu biti različitog intenziteta, od tupe i blage, do iscrpljujuće. Ovu bol uzrokuje privremeno smanjenje obima mozga usljed gubitka tekućine. Mozak se zbog toga lagano povuče od lobanje, što izaziva taj nelagodni osjećaj. Kada popijete vodu, mozak će se vratiti u normalan obim i glavobolja bi tada trebala prestati.

Pospanost

Sljedeći put kada vas uhvati popodnevna pospanost, uz šoljicu kafe svakako popijte i čašu vode. Osjećaj umora uobičajen je znak dehidracije. U britanskoj studiji iz 2015. godine jedan od pet pacijenata pokazivao je simptome koji su mogli biti posljedica nedovoljnog unosa vode, uključujući umor.

Grčevi u mišićima

U svijetu atletike prevladava teorija da pijenje velikih količina vode može spriječiti grčeve u mišićima, a neki ljekari vjeruju da nedostatak vode uveliko smanjuje cirkulaciju krvi bitnu za normalan rad mišića. To onda može uzrokovati grčenje mišića, posebno tokom vježbanja. Studija iz 2015. godine tu je teoriju dovela u pitanje, ali dok se stvari ne razjasne, ne može škoditi popiti dodatnu količinu vode prije vježbanja.

Zadah

Dehidracija može uzrokovati i halitozu, odnosno zadah iz usta. Dobra je vijest da bi rješenje moglo biti jednostavno - ispijanje vode može potaknuti stvaranje sline koja će očistiti usnu šupljinu od bakterija koje uzrokuju zadah.

Zatvor

Uzrok zatvora često je vrlo jednostavan – dehidracija. Kada u organizmu nema dovoljno vode, debelo crijevo uzet će vodu iz stolice, što će otežati obavljanje velike nužde.

Suha koža

Nekad je teško raspoznati razliku između dehidrirane kože, što se može riješiti dovoljnim unosom vode i suhe kože, što je tip kože. Suha koža obično zateže, svrbi i iritirana je. Dehidrirana koža, s druge strane je, bez sjaja, zategnuta i često se ljušti. Bez obzira na to bila vaša koža dehidrirana ili prirodno suha, čaša vode dobar je izbor u oba slučaja.

Slaba koncentracija

Dehidracija nema samo fizičke simptome. Ponekad i blaga dehidracija može biti dovoljna da oteža koncentraciju i za jednostavne zadatke. To ne znači smanjenje mentalnih sposobnosti, ali zbog dehidriranosti ti zadaci mogu se percipirati težim, kao i nastojanje da se zadrži fokusiranost. To pak može izazvati osjećaj razdražljivosti, a kada se počnete osjećati tako, znate šta vam je raditi – popijte čašu vode.