Svi znamo koliko su zdravi špinat, orašasti plodovi, brokula, grah, no možda niste znali da ove namirnice pune blagotvornih vitamina i minerala i nisu dobrodošle u ishrani kad je tijelo oslabljeno i bori se, recimo, s virusom.

Kada nas uhvati viroza, svi prvo posežemo za laganom pilećom supom, puno čaja, đumbirom, propolisom i medom. No, trebamo li tanjir napuniti hranom koja nudi obilje vitamina i minerala, izbjegavati šećer i procesuiranu hranu?

Doktori upozoravaju na namirnice koje nam mogu štetiti i produžiti simptome bolesti kad je organizam oslabljen. Osim toga, ne reagiramo svi jednako na određenu namirnicu, pa je najvažnije slušati svoje tijelo i ako primijetimo da nam nešto ne odgovara, to trebamo eliminirati iz ishrane.

Špinat ne sadrži puno histamina, ali pomaže njegovo oslobađanje. Histamin, inače, pomaže tijelu da se riješi alergena. Ne podnosite li određenu hranu, histamin će vas "upozoriti" i potaknuti alergijsku reakciju. Ako smo intolerantni na histamin, može se pojaviti reakcija slična alergijskoj ili pak umor, nedostatak energije i glavobolja. U istu kategoriju namirnica koje oslobađaju histamin spadaju i jagode i paradajz, tako da ih je bolje izbjegavati dok smo bolesni.

Orašasti plodovi sadrže puno cinka i vitamina E koji pomažu tijelu u borbi protiv bolesti, no ako vas muči želudac ili temperatura, ne biste trebali jesti orahe, lješnjake, bademe i ostale grickalice iz porodice orašastih plodova. Razlog tome su masnoće koje tijelo teško vari, a zbog kojih bi se želudac mogao dodatno uznemiriti i tijelu oduzeti energiju koja mu je potrebna za borbu s bolesti.

Osim dobrih vitamina brokula obiluje vlaknima koja nisu prijatelji ljudskog organizma koji je oslabljen bolešću. Prvih nekoliko dana prehlade, gripe ili želučane viroze bolje je konzumirati namirnice koje se lako vare kako ne bismo dodatno opterećivali tijelo i nepotrebno gubili snagu.

Grah, kao ni integralne i mliječne proizvode ne treba jesti ako vas muči želudac. Šećeri iz graha mogu izazvati želučane tegobe poput proljeva, plinova i grčeva. Tijelo ne sintetizira dovoljno enzima koji smanjuju plinove, pa se šećeri ne vare u potpunosti. Bolji izbor za tijelo su zobena kaša, bijela riža i banane.

Sirovo povrće također nije dobro za ishranu tokom borbe s bolešću. Naime, osim što može opteretiti organizam varenjem vlakana, sirovo povrće se ne preporučuje ni kad vas boli grlo jer ga dodatno nadražuje. S toga ga treba izbjegavati dok se grlo ne smiri, baš kao i kisele citruse. Kod grlobolje se preporučuje jesti med jer spriječava kašalj, kao i jaja zbog cinka i vitamina D, koji jačaju imunitet.