Iako se modna industrija često prikazuje kao materijalistička i površna, vrsni poznavaoci društvenih, političkih i modnih dešavanja znaju da kolekcije koje viđamo na pistama, ali i scenografije na njihovom predstavljanju često odražavaju aktuelne prilike i imaju za cilj da ukaže na neke krize i negativne stvari koje se dešavaju na planeti.

Tako smo u martu u Parizu tokom prezentacije nove linije Balenciage za sezonu jesen i zima 2020. godine vidjeli namjerno vodom potopljenu pistu, a ovaj brend tim potezom želio je privući pažnju na opasnosti koje nam prijete usljed povećanja nivoa mora i okeana.

Kako su posljedice pandemije prisutne širom svijeta, društvene mreže postale su mjesto gdje insajderi industrije pribjegavaju humoru, pa čak i razigranoj ironiji da bi se nosili sa sve gorim situacijama. Tako je proteklih nedjelja runway show kolekcije proljeće i ljeto 2008. modnog giganta Louis Vuittona poprimio potpuno novo značenje, bilo da je čista slučajnost ili stvarno predviđanje trenutne situacije u kojoj je maska za lice postala najupečatljiviji simbol krize sa COVID-19.

Naime, tadašnji kreativni direktor francuskog brenda Marc Jacobs prije više od jedne decenije na pistu je poslao modele poput Naomi Campbell, Eve Herzigove i Natalije Vodianove koje su nosile odmah prepoznatljive hirurške maske od crne čipke sa vezom monograma brenda, a koje su se istakle u odnosu na bijele haljine medicinskih sestara. Jacobs se nalazio na poziciji umjetničkog direktora francuskog brenda od 1997. do 2014. godine, a u svijetu mode je poznat po svojim odvažnim kolekcijama i ćudljivoj estetici. Također, sarađuje sa umjetnicima koji definišu kulturu, kao što su Takashi Murakami i čak Kanye West.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Wish I’d have held on to one of these. Louis Vuitton Spring 2008 Monogram lace face mask. #justsayin’ #FASHIONNURSE #richardprince

A post shared by Marc Jacobs (@themarcjacobs) on

U februaru 2020. godine Jacobs i njegova dugogodišnja saradnica Katie Grand, stilistica i urednica magazina Love, istakli su vizuelne sličnosti između kolekcije i trenutne pandemije dijeljenjem polaroida iz backstagea.

Moda definitivno zna kako da odražava svoje vremensko razdoblje, što možemo vidjeti u jeku globalne klimatske krize, a u kojoj brendovi poput "Max Mare", "Celine" i "Chanel" promoviraju bezvremensku klasiku umjesto sezonskih trendova.