Šta moraju znati oni koji imaju problem sa srcem, a šta oni koji bi da ga spriječe? Koliko su važni geni, a koliko ishrana i šta se ne smije prije operacije? Odgovore na ova pitanja dali su poznati stručnjaci.

Manje mesa

Zdrava prehrana - Optimalna dijeta je, generalno, mediteranska, uz korištenje maslinovog ulja, bez životinjskih masti, kao što je puter, manje mesa, soli, vina i alkohola u manjim količinama.

Kontrola krvnog pritiska - Čak i zdrave osobe trebaju kontrolirati vrijednosti pritiska svaka tri mjeseca. Oni od 40 do 50 godina, kada pritisak može rasti, trebali bi i češće mjeriti. Za nekoga ko je već imao povišene vrijednosti, stalno treba voditi računa o parametrima.

Trening za srce - Tri puta sedmično po 15 minuta prijat će srcu. Ko je spreman, može planirati i više ponavljanja.

Redukcija stresa - Dvije stvari koje preporučujemo: da se isključite i opustite. Važno je baviti se sportom, jer se tako smanjuje nivo hormona stresa. Drugo, kraće popodnevno drijemanje 15-20 minuta može učiniti čuda. Vrlo je važno imati čvrst san.

Nasljedni rizik

Genetski rizik - Oni kojima su otac ili majka rano umrli od srčanog udara, imaju visok genetski rizik. Oni bi trebali znati nivo lipida i holesterola i kontrolirati ih. Povećani lipidi ne izazivaju simptome, ali se mogu lako detektirati i dovesti u red. Svako ko ima nasljedni rizik, trebao bi ih kontrolirati od 30 do 40 godina. Svi s hronično povišenim lipidima mogu, također, uzimati preparate za snižavanje masnoće u krvi (statine) ili poduzimati druge preventivne mjere.

Ostati u pokretu

Za rehabilitaciju pacijenta poslije operacije srca važno je ostati u pokretu. Klinike imaju za cilj da vas navedu da načinite promjene u ponašanju i da imate poseban program vježbi.