Svima je poznato koliko je grah dobar za zdravlje, a nakon provedenih istraživanja posvećuje mu se sve više pažnje.

Naime, naučnici na "Harvard School of Public Health" otkrili su da prehrana bogata grahom može smanjiti rizik od srčanih oboljenja i određenih vrsta raka.

Istraživanja su pokazala da žene koje konzumiraju grah najmanje jednom sedmično imaju 24 posto manje šanse da razviju rak dojke, srčane bolesti, dijabetes tipa 2, visoki krvni pritisak i rak debelog crijeva.

Osim što posjeduje iznimnu energetsku vrijednost i sadrži gotovo sve esencijalne aminokiseline, grah sadrži i lecitin, kalij, željezo, kalcij, fosfor, magnezij, cink i natrij.

Ova zdrava namirnica odličan je izvor bjelančevina, ne sadrži zasićene masti ni holesterol, a odličan je izvor folne kiseline, B6, K, riboflavina (B2) i B3.

Evo dva recepta za odlično varivo i zapečeni grah:

Postupak pripreme: pola kg graha, voda, 1 glavica luka, malo mansijeg suhog mesa, 1 mrkva, lišće peršuna, 1 krompir, oko 1 dcl ulja, 1 česno bijelog luka, 1 kašika crvene paprika, 3 kašike brašna, so, biber.

 

Postupak pripreme:

1. Večer prije grah namočite u oko 2 l vode.

2. Sutradan ga prvo skuhajte u 2,5 l hladne vode samo dok ne prokuha, zatim tu vodu prospite, u grah nalijte 3 l vruće vode i stavite da se kuha.

3. Odmah dodajte nasjeckani luk i suho meso. Posolite i pobiberite.

4. Kada prokuha dodajte narezanu mrkvu, peršun i krumpir. Nastavite kuhati na jakoj vatri najmanje oko sat sve dok grah ne omekša.

5. Kada je grah kuhan, napravite zapršku tako da u tavi na ulju popržite nasjeckani bijeli luk samo da zamiriše, pa mu dodate brašno i popržite ga. Potom dolijte malo vruće vode, dodajte crvenu papriku, promiješajte i umutite u grah. Kuhajte još nekoliko minuta.

6. Ako vam zaprška smeta nemojte je dodavati. U grah možete staviti malo brašna ili paradajz-sosa.

Potrebni sastojci: 750 g graha trešnjevca, 350 ml tekućine od kuhanja graha, 400 g konzerviranog sjeckanog paradajza, 150 g suhog mesa, 2 veće glavice luka, 3 česna bijelog luka, 1 kašika dvostrukog koncentrata paradajza, 2 kašičice slatke mljevene crvene paprika, pola kašičice mljevene ljute paprika, malo soli,
malo bibera, ulje.

 

Postupak pripreme:

1. Ako koristite suhi grah, stavite ga u lonac i namočite preko noći, a drugi dan ga isperite i zalijte čistom vodom, pa skuhajte. Ocijedite grah i sačuvajte oko 350 ml tekućine od kuhanja.

2. Luk očistite i nasjeckajte na sitno, bijeli luk također. Suho meso narežite na komadiće.

3. Zagrijte dublju tavu, dodajte ulje, pa na zagrijenom ulju izdinstajte luk, potom dodajte suho meso i pržite na srednje jakoj vatri dok suho meso ne poprimi lijepu boju, pa dodajte bijeli luk.

4. Zatim dodajte sjeckani konzervirani paradajz i koncentrat paradajza i kuhajte 10-12 minuta dok se tekućina iz paradajza ne reducira. Dodajte mljevenu papriku, i slatku i ljutu, potom dodajte grah i tekućinu od kuhanja, malo pobiberite i posolite. Sve zajedno prokuhajte oko 15 minuta i potom prebacite u posudu za pečenje.

5. Pecite u prethodno zagrijanoj rerni na 200 stepeni Celzijusa oko 20-25 minuta.

6. Poslužite uz pečeno meso i sezonsku salatu.