Osim privremenog podizanja energije, istraživanja su povezala kafu s različitim dugoročnim posljedicama. 

Istraživanja sugeriraju da je redovna konzumacija kafe povezana sa smanjenim rizikom od raka, zatajenja srca i dijabetesa tipa 2. Međutim, postoje studije koje su utvrdile da previše kafe može povećati rizik od demencije i moždanog udara, posebno kod osoba s visokim pritiskom. Stoga je dobra ideja pronaći ravnotežu i voditi računa o svom zdravlju kad uživate u svojoj dnevnoj šoljici kafe.

Iako je kafa sigurna i zdrava za većinu, osobe s određenim zdravstvenim problemima mogu osjetiti više njenih negativnih nuspojava, piše NBC News.

- Nikada ne bih preporučila pojedincima koji ne konzumiraju napitke s kofeinom da ih počnu uključivati u svoj dan iz bilo kojeg razloga - rekla je nutricionistica Tricia Psota.

- Većina ljudi vjerovatno neće doživjeti ozbiljne nuspojave kofeina, poput nepravilnog otkucaja srca, povraćanja, napadaja, pa čak i smrti, osim ako ne konzumiraju 1.200 miligrama kofeina, odnosno otprilike 12 šoljica kafe tokom jednog dana - ističe Psota.

Ali, čak i konzumiranje 400 miligrama kofeina dnevno može ponekad rezultirati neželjenim nuspojavama, uključujući nemir, anksioznost i poteškoće sa snom, napomenula je Psota. Trudnicama i dojiljama preporučuje ne više od 200 miligrama kofeina, odnosno otprilike dvije šoljice kafe dnevno.

David Buchholz, pedijatar u Medicinskom centru Columbia University Irving, kaže da primjećuje kako pacijenti počinju razvijati naviku ispijanja kafe u tinejdžerskim godinama, kada dobivaju više kontrole nad prehranom i suočavaju se s većim radnim opterećenjima i rasporedima.

Buchholz tinejdžerima ne bi preporučio više od 100 miligrama kofeina dnevno, odnosno otprilike jednu šoljicu kafe od 230 mililitara.

Dok kafa nudi zdravstvene prednosti u umjerenim količinama, važno je paziti na potencijalne rizike. Održavanje ravnoteže i razmišljanje o vlastitom zdravlju ključni su kako biste uživali u kafi odgovorno i izbjegli neželjene posljedice.

Izvor: NBC News