Živimo u eri 4. industrijske revolucije, kada internet i mreže na koje se spajamo imaju veliki značaj za razvoj, kako pojedinca, tako i društva općenito.

Otvaraju se nova radna mjesta koja zahtijevaju neke nove ekspertize, koristimo riječi koje prije tri decenije nisu postojale i bez interneta ne možemo. Ukratko, sve je online i u narodu se već kaže: "ako niste online, kao da ne postojite".

Osnovno postojanje svih društvenih mreža, kao što im i ime govori, zasniva se na povezivanju, ostvarivanju kontakata, održavanju veza i prijateljstava. No posljednjih godina, mnoge kompanije, pa i pojedinci društvene mreže: Facebook, Instagram, Twitter... koriste za promociju.

Pravilo je jednostavno: skupiti što više pratilaca, suptilno im plasirati informacije kroz fotografije, video-zapise i tekstove, koji će privući njihovu pažnju, a njihovom kreatoru dobit ili popularnost.

Zahvaljujući društvenim mrežama nikada nije bilo jednostavnije biti u toku svih dešavanja, pa čak zaviriti i u živote slavnih osoba, kako domaćih, regionalnih, tako i svjetskih, koje na dnevnoj bazi "obavještavaju" fanove o svojim aktivnostima. Jer, tržište je pretrpano, treba se zadržati na sceni, i na tom putu, svi trikovi se koriste.

Pojavom Instagrama pojavili su se i takozvani influenseri koji su bukvalno rečeno od ničega napravili ogroman novac. Da se razumijemo, influenser može biti bilo ko, ukoliko ima dovoljno vremena da napravi vlastitu priču vrijednu pažnje velikih kompanija koje onda uredno plaćaju svoje reklame, od kojih se, ako ste zavirili na profil nekog influensera, može dobro živjeti.

I naši umjetnici, sve više, društvene platforme koriste za promociju- manje ličnu, a više za promociju projekata na kojima rade. Dok svjetski umjetnici dobro zarađuju i od društvenih mreža, naši još uvijek nisu uspjeli dosegnuti taj nivo. 

- Što se tiče najave i reklame konkretno za predstave itekako pomaže. Što se tiče populariteta bez posebne svrhe-ne. Meni društvene mreže služe samo kao hobi, i nevezano za moje zanimanje, nikada se ne bih oslanjala na tu platformu za zaradu za život- kazala nam je glumica Alisa Čajić Drmać.

Njena kolegica Ivana Vojinović kaže da su društvene mreže postale neizostavan dio marketinga, tako da umjetnicima itekako koriste kada žele stvoriti širu publiku za svoj rad.

- Na neki način, to može dovesti do veće posjećenosti predstave te time i veće zarade, ukoliko se te društvene mreže koriste mudro. Ja poslovno koristim društvene mreže za promociju svojih projekata a ne za ličnu promociju. Što se tiče privatnog odnosa i objava na društvenim mrežama, one su samo za zabavu i postavljam isključivo sadržaj koji ja želim. Tu je razlika u odnosu na influensere jer oni ipak imaju obavezu prema kompanijama s kojima sarađuju te na svoje objave potroše mnogo više vremena i promišljanja. Za mene su društvene mreže neobavezan, ali dobar alat ukoliko se želim povezati sa svojom publikom i najaviti novi projekat. Ništa više od toga. Moj rad je ipak rezervisan za scenu i on je moja istinska veza sa publikom. Upravo radim na predstavi "Ivfluenserka" koja govori o influenserima te u formi stand up-a pričam o životu jedne influenserke. Premijera je zakazana za 19. mart u Brew Imperial Society u sklopu BIScene- istakla je Vojinović.

Društvene vam mreže omogućuju da pričate i pokažete šta radite. Povežite se s grupama ljudi koji rade u nišama koje vas zanimaju. Dijelite znanje s njima, objavljujte sadržaj i pokažite koliko ste stručni u određenim područjima, tako se profilirate kao profesionalac. To je ujedno i najbolji način da iskoristite društvene mreže.

Također, umjesto hrpe informacija koje vas iscrpljuju ili vam dosađuju, možete odabrati da pratite isključivo stranice i profile koji vas inspiriraju, zabavljaju, gdje možete naučiti nešto novo ili se informirati o temama koje vas zanimaju.