Prema preporukama nutricionista, trudite se jesti što je moguće zdravije, što je svakako dobra odluka. I nemojte pretjerivati s količinom hrane.

No, mnogi stručnjaci vjeruju da bismo svoju prehranu trebali prilagoditi određenoj životnoj dobi i tipičnim zdravstvenim problemima za neki životni period.

Nudimo vam mali podsjetnik na najkvalitetnije namirnice kojima bi trebalo dati prednost u 30-ima, 40-ima, 50-ima i 60-ima.

Već u tridesetima mnogi ljudi počnu osjećati da im se metabolizam usporava. To znači da sebi više ne mogu priuštiti veliku količinu hrane ako ne žele da se to odmah odrazi na njihovoj tjelesnoj težini, odnosno liniji. Ako želite potaknuti metabolizam, posebno je važno da konzumirate što više vlakana. Jedite mnogo zelenog lisnatog povrća, na primjer zelja i kelja.

Važne su i zdrave masti poput avokada, orašastih plodova, sjemenki, koje će vam pomoći da duže vrijeme ostanete siti i da se lakše oduprete nezdravim zalogajčićima. U tridesetim se godinama često počnu pojavljivati i prve bore, stoga jedite što više namirnica koje potiču stvaranje kolagena. Za to je u prvom redu važan dovoljan unos vitamina C, kojim su bogati citrusi, paprika i sl.

U 40-tima su česti hormonski problemi, a u održavanju hormonske ravnoteže prvenstveno mogu pomoći kupusnjače – kupus, brokula, karfiol, prokulice... Pobrinite se i za dovoljan unos omega-3 masnih kiselina koje, između ostalog, ublažavaju razne upalne procese u organizmu. Time se ujedno smanjuje rizik od ozbiljnih bolesti u kasnijim godinama. Dovoljna količina omega-3 masnih kiselina pomaže i koži, koja postaje ljepša i mladenačkija. Izbjegavajte hranu koja sadrži puno soli, jer to je i period u kojem su učestalije i tegobe s pritiskom.

U petoj deceniji morate obratiti posebnu pažnju na svoje kosti, jer se tada gustoća kostiju značajno smanjuje. Jedite što više hrane bogate kalcijem, ali i namirnice koje poboljšavaju apsorpciju ovog minerala. Ne zaboravite i na unos vitamina D, koji je također vrlo važan za zdrave kosti. I u pedesetima je vrlo važno konzumirati hranu bogatu vlaknima kao što je buranija. Ona smanjuje rizik od visokog holesterola i kardiovaskularnih bolesti.

Nakon navršene 60. godine treba dati prednost unosu namirnica koje pomažu u normalnom funkcioniranju mozga. To smanjuje rizik od demencije i sličnih problema u starosti. Na primjer, orasi su izvrsna hrana za mozak, ali korisni su i drugi orašasti plodovi. Također je poželjno jesti što više bobičastog voća, koje je bogato antioksidansima. Oni štite mozak, ali i druge organe, od oksidacijskog stresa.