Patlidžan je neobično povrće koje pruža niz jedinstvenih zdravstvenih prednosti. Može pomoći u prevenciji osteoporoze, ublažiti simptome anemije, poboljšati kognitivne funkcije i zdravlje kardiovaskularnog sistema.

Patlidžani štite zdravlje probavnog sistema, potiču mršanje, pomažu u boljoj kontroli dijabetesa, reguliraju nivo stresa i mogu smanjiti rizik od nastanka raka.

Dijetalna vlakna 

Izvrsna ljekovita svojstva patlidžana dolaze upravo iz njegove nutritivne vrijednosti. U sastavu patlidžana pronalazimo vitamin C, K, B6, tiamin, niacin, magnezij, fosfor, bakar, dijetalna vlakna, folnu kiselinu, kalij i mangan. Patlidžani sadrže jako malo zasićenih masnih kiselina.

Patlidžani su, baš kao i druge vrste povrća, odličan izvor dijetalnih vlakana. Dijetalna vlakna su ključna za dobar i uravnotežen rad probavnog sistema, prevenciju bolesti i poremećaja probavnog sistema. Vlakna će potaknuti oslobađanje želučanih sokova koji olakšavaju apsorpciju hranjivih tvari i razgradnju namirnica. Vlakna su povezana i sa smanjenim rizikom od nastanka srčanih bolesti jer smanjuju razinu lošeg kolesterola.

Patlidžani za mršanje

S obzirom na to da patlidžani gotovo uopće ne sadrže masti i holesterol, odličan su izbor za osobe koje žele smršaviti. Vlakna potiču stvaranje osjećaja sitosti i reguliraju oslobađanje hormona koji povećavaju apetit. Regulacija apetita je jedan od najvažnijih koraka u procesu mršavljenja.

Patlidžani su odličan izvor antioksidanata koji štite tijelo od niza različitih bolesti i poremećaja. Sadrže vitamin C, koji jača imunološki sistem i potiče oslobađanje bijelih krvnih stanica. Odličan su izvor mangana, prirodnog antioksidanta i esencijalnog minerala. Slobodni radikali su spojevi koji napadaju zdrave tjelesne stanice i povećavaju rizik od nastanka kancerogenih stanica, a antioksidanti su ti koji štite stanice od štetnog djelovanja slobodnih radikala.

Patlidžani su jako dobar izvor željeza i kalcija, minerala koji su ključni za održavanje zdravlja koštanog sustava. Ujedno sadrže i kalij koji je ključan za adekvatnu apsorpciju kalcija. Istraživanja su pokazala da patlidžani mogu ublažiti simptome osteoporoze, ojačati kosti i povećati gustoću koštanog tkiva.

Prevencija anemije 

Manjak željeza može biti opasan za zdravlje cjelokupnog organizma i uzrokovati anemiju. Najčešći simptomi anemije su glavobolje, migrene, kronični umor, osjećaj slabosti, depresija i slabljenje kognitivnih funkcija. Patlidžani su odličan izvor željeza i bakra, minerala ključnih za prevenciju anemije.

Patlidžani će regulirati nivo holesterola. Istovremeno povećavaju nivo dobrog (HDL) kolesterola i smanjuju loši holesterol. Time se smanjuje i rizik od nastanka srčanog i moždanog udara.

Zbog visokog udjela vlakana i niskog udjela ugljikohidrata, patlidžani su odlični za regulaciju šećera u krvi i inzulina.

Izvor: Faktor