navbar

COOLSTYLE

faktor
search
search
search
Psihičko stanje

Djeca s ovim hobijem bolje rješavaju testove, pokazuje novo istraživanje Cambridgea

Djeca koja iz užitka čitaju 12 sati sedmično postižu bolje rezultate na kognitivnim testovima i boljeg su mentalnog zdravlja, pokazalo je istraživanje objavljeno u časopisu Psychological Medicine.

Objavljeno: 29.07.2023. u 21:48
get url
text

Istraživači sa Univerziteta Cambridge i Univerziteta Fudan proučavali su podatke iz istraživanja o kognitivnom razvoju mozga adolescenata, dugotrajnog projekta koji prati razvoj mozga i zdravlje djece u Sjedinjenim Američkim Državama.

Tim je analizirao kliničke intervjue, kognitivne testove, mentalne i bihevioralne procjene i skenove mozga 10.000 adolescenata iz SAD-a. Zatim je uporedio one koji su počeli čitati iz užitka između 2. i 9. godine s onima koji su počeli čitati kasnije u životu ili uopće nisu.

Oni koji su u ranoj dobi počeli rekreativno čitati imali su bolje rezultate po pitanju verbalnog učenja, pamćenja, razvoja govora i općenito akademska postignuća od svojih vršnjaka koji knjige nisu uzimali iz zabave.

Djeca koja su čitala iz užitka imala su bolje psihičko stanje, pokazivala su manje znakova depresije ili stresa i imala su manje problema u ponašanju, otkrili su istraživači. Provodili su manje vremena gledajući u ekrane i duže su spavali.

Gledajući snimke mozga djece, istraživači su otkrili da oni koji čitaju iz užitka imaju veću površinu i volumen mozga, uključujući regije koje su povezane s kognitivnim funkcijama.

Ipak, više nije uvijek bolje. Djeca koja su čitala više od 12 sati sedmično doživjela su smanjenje kognitivnih sposobnosti, što bi moglo biti posljedica previše vremena provedenog u sjedećem položaju.

- Čitanje nije samo ugodno iskustvo - široko je prihvaćeno da ono potiče razmišljanje i kreativnost, povećava empatiju i smanjuje stres. Povrh toga, pronašli smo značajne dokaze da je povezano s važnim razvojnim faktorima kod djece - poboljšava njihovu kogniciju, mentalno zdravlje i strukturu mozga, koji su kamen temeljac za buduće učenje i dobrobit - rekla je za ScienceDaily.com Barbara Sahakian, profesorica na odjelu za psihijatriju Univerziteta u Cambridgeu.