navbar

COOLSTYLE

faktor
search
search
search
Sanjar, realista, kritičar

Principi koji se mogu i danas primijeniti: Kako je Walt Disney postao jedan od najuspješnijih ljudi

Walt Disney proslavio se kao producent crtanih filmova uz koje su odrasle brojne generacije. Njegovo carstvo poslije više decenija nakon njegove smrti i danas vrlo uspješno radi.

Objavljeno: 04.02.2022. u 20:38
get url
text

Od svoje kompanije stvorio je brend, a i danas smatra se simbolom uspješnog biznismena.

Ipak, prije nego što je ostvario uspjeh, Disney je pretrpio nekoliko poslovnih neuspjeha, koje je, kako mnogi i danas pričaju, savladavao isključivo uz pomoć mašte.

 

Zato se i samo stvaranje njegove imperije prepisuje mašti koju je koristio, kako u kreiranju likova i crtića, tako i u kreiranju uspješnog poslovnog modela.

Disneyeva metoda

U toku karijere Disney je, kako su mnogi svjedočili, nerijetko uvodio nove pristupe kako bi što bolje organizirao sebe, ali i svoje zaposlene i kako bi postizao bolje rezultate.

U toku rada na prvim dugometražnim filmovima, koji su mu pomogli da izgradi ime, poput Snježane, Pinokija, Bambija, koristio je revolucionarni pristup kako bi koordinirao razmišljanje svojih zaposlenih u određenom projektu.

Ovaj pristup se u poduzetničkim vodama i dalje spominje, a čak je dobio i svoje ime - "Disneyeva metoda".

Priča o "Disneyevoj metodi" potekla je od riječi jednog od animatora Disney korporacije koji je navodno svog šefa opisao sljedećim riječima:

Postojala su tri Walta – sanjar, realista i jedan koji bi kvario sve zamisli. Nikada niste mogli znati koji će doći na sastanak.

Upravo na ovoj konstataciji Robert Dots, autor, instruktor i konsultant u oblasti neurolingvističkog programiranja, zasnovao je svoju analizu kreativnog procesa Walta Disneya.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Disney (@disney)

On je ovu tehniku definirao kao "Disneyeva metoda za pretvaranje sna u stvarnost".

Prema navodima, ova metoda predstavlja posebnu tehniku razmišljanja, koja je uspješna kada je u pitanju kreiranje novih stvari, rješavanje problema i pronalaženje novih načina ostvarenja cilja.

Dots je kreativnost opisao kao proces koji podrazumijeva koordinaciju tri podprocesa, od kojih svaki posmatra problem iz drugog ugla. Nazvao ih je: sanjar, realista i kritičar. U pitanju su tri uloge, neophodne za stvaranje ideja i njihovu realizaciju.

Sanjar, realista i kritičar

Sanjar je zadužen za osmišljavanje ideja. U ovom podprocesu svjesne misli su "zabranjene", a mašta oživljava. Za Sanjara ništa nije nemoguće. Kroz njegov um prolaze bezbrojne fantazije, želje, smjele i apsurdne ideje bez ograničenja i predrasuda. Odlikuje ga pitanje "šta" i vizija. U ovoj fazi treba definirati cilj, svrhu, prednosti kao i kako prepoznati te prednosti i kada mogu da se očekuju.

Realista nastupa kada treba prepoznati najbolju ideju, onu koja može napraviti uspjeh i osmišljava plan za njenu realizaciju. Odlikuje ga pitanje "kako" i akcija. U ovoj fazi treba tražiti odgovore na pitanja kada će krajnji cilj biti postignut, ko će da sprovede plan, na koji način će ideja biti implementirana, na koji način će se mjeriti rezultati implementacije, na osnovu čega će se znati da je cilj postignut.

Kritičar obezbjeđuje kočnicu u kreativnom procesu ukazujući na sve eventualne propuste ideje Sanjara ili plana Realiste. On je “đavolji advokat” koji razmatra sve ideje i pokušava da uoči nedostatke u njima. Odlikuje ga pitanje "zašto" i logika. Kritičari moraju razmotriti kakvi se sve problemi mogu pojaviti, na koga će određeni projekat utjecati i ko može onemogućiti efektivan završetak projekta, zašto bi se neko protivio ideji, kada i zašto ne biste implementirali određenu ideju, šta nedostaje planu.

Neophodne sve tri uloge

Prema navodima, one ideje koje su prešle ove procese bile su one na kojima je Walt radio.

Za uspješnost ovog modela neophodne su sve tri uloge. Sanjar bez Realiste ne može pretvoriti ideje u stvarnost. Zajedno ne mogu ostvariti visok stepen kvaliteta bez pomoći Kritičara.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Disney (@disney)

Dok neki tvrde da je Walt Disney mogao igrati sve tri uloge, činjenica je da jednog čovjeka karakteriša samo jedna od faza.

Neki su rođeni kao sanjari, imaju puno ideja, ali ih ne umiju provesti u djelo. S druge strane, neki su veoma realistični, precizni i racionalni, umiju smisliti ideju.

Strogo se drže činjenica, ali im nedostaje mašte kako bi vidjeli širu sliku. Treći su pop kritičari koji odmah na početku stvaranja ideje sasijeku u korijenu.

Za metodu ključan je tim

Upravo zato je "Disneyeva metoda" postala revolucionarna.

Kako bi jedna ideja ili projekat bili uspješni, neophodno je sastaviti tim koji ima sanjare, realiste i kritičare.

U zavisnosti od projekta i kompanije, tim sanjara, realiste i kritičara može biti sastavljen od nekoliko ljudi. Jer, kada razmišljamo sami, ili u neadekvatnim grupama, postojat će šansa da ima previše sanjara, realista ili kritičara, a ako ideja ili projakt zavise od toga, onda ona nema šanse.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Disney (@disney)

Kako su mediji ranije pisali, Walt je sa ovom idejom išao čak i korak dalje. On je imao sobe u kojima je razmišljao kao sanjar, realista ili kritičar.

Upravo ovaj pristup bi, smatra se, mogao dovesti do toga da gotovo svaka ideja postane uspješna. Zamislite kada bi postojala konferencijska sala A koja će se koristiti samo za maštanje, koferencijska sala B koja će se koristi za pronalaženje načina za pretvaranje snova u realnost i konferencijska sala C koja će pomoći da se ideji pronađu sve slabe tačke, prije nego što ona bude lansirana?

Djeluje kao nešto što bi moglo biti uspješan poslovni model.