navbar

COOLSTYLE

faktor
search
search
search
Diva Hollywooda

Katharine Hepburn je zbog nošenja hlača postala modna ikona i zaštitnica nezavisnih žena

U dobi od devet godina filmska ikona Katharine Hepburn obrijala je glavu, a zatim potrčala i obukla odjeću starijeg brata.

Objavljeno: 30.06.2020. u 10:05
get url
text

- Imala sam fazu kao dijete kad sam poželjela biti dječak jer sam mislila da se dječaci više zabavljaju. Voljela sam biti dječak, pa sam odlučila da me ljudi od tada zovu Jimmy. To mi se ime jednostavno svidjelo, a svojoj porodici također sam rekla da me oslovljavaju tako - svojedobno je izjavila autorici svoje biografije Charlotte Chandler.

Kao glumica u usponu, njen cross-dressing alter ego postao je uloga koju je godinama igrala.

- Za ljude sam stvorila lik Jimmyja, no iznutra se nikada nisam osjećala poput njega - naglasila je autorici svoje biografije.

Kada se davne 1932. godine pojavila na velikom kinoplatnu, nedugo nakon što je diplomirala na koledžu Bryn Mawr, Hollywood nije bio sasvim siguran šta da misli o njenom liku.

George Cukor, koji je 1932. režirao njeno prvo filmsko ostvarenje "Bill of Divorcement" i koji je ostao njen dobar prijatelj do smrti, svojedobno je izjavio:

- Publika nikad do sada nije imala priliku vidjeti djevojku kao što je ona. Ona nikada nije igrala na kartu simpatičnosti i u počecima njene glumačke karijere publika nije bila sasvim sigurna sviđa li joj se ili ne.

Često opisivana kao muškobanjasta i gruba, Hepburn se na velikom kinoplatnu bilo teško suprotstaviti tada vodećim muškim glumačkim imenima.

George Stevens, reditelj filma "Alice Adams" iz 1935. godine, u kojemu je Hepburn imala glavnu ulogu, jednom prilikom priznao je da ju je morao naučiti kako će glumiti ljubavne scene na setu jer, kako je izjavio autoru njene biografije, "ona je oduvijek mislila da bi ljubavna scena s muškarcem trebala uključivati uspravno držanje i snažan razgovor oči u oči".

Za film "Christopher Strong" (1933.) čak je i rediteljica, Dorothy Arzner, koja je bila lezbejka, molila Hepburn da pokuša izgledati ženstvenije:

- Kate nije bila osoba koju biste lako mogli oblikovati i kontrolirati. Bila je izuzetno snažne volje. Njen je ton bio potpuno pogrešan i morala sam je stalno omekšavati – kazala je Arzner u biografiji o ovoj holivudskoj divi.

Dok je neiscrpna energija definirala njenu prisutnost na velikom kinoplatnu, njen stil, koji je bez sumnje bio izraz androginog senzibiliteta, podigao je javnost na noge.

U ranim tridesetim godinama prošlog stoljeća ženska moda još nije bila oslobođena okolnostima Drugog svjetskog rata, kada su žene masovno zauzimale pozicije u poslovnim i industrijskim granama, dok su muškarci bili u ratu.

Žene su, naime, mogle biti i uhapšene ako su nosile hlače u javnosti zbog – "maskiranja u muškarce".

Odjeća se, još uvijek, doživljavala kao očitovanje nečijeg spola, a strahovalo se da su “muške” hlače odražavale perverznost žena.

Godine 1933. magazin Movie Classic objavio je editorijal s naslovom "Hoće li hlače ikada biti za žene?", u kojem je Katharine Hepburn imala glavnu ulogu, uz bok kolegicama Greti Garbo, Marlene Dietrich, Mozelli Britton i Fay Wray kao "holivudskim zvijezdama koje se zalažu za žensko nošenje hlača".

U filmski studio Hepburn je dolazila noseći plave traperice, a jednom prilikom nestale su joj iz garderobe, zbog čega je na set došla u gaćicama odbivši pokriti donju polovinu tijela suknjom sve dok joj njene traperice nisu bile vraćene.

Čak i na filmskom ekranu, u doba strogih produkcijskih kodova holivudskih filmova, uspjela je osporiti odjevne norme.

U filmu “Howard Hawks's Bringing Up Baby” (1938.) lišila je odjeće odsutnog paleontologa Caryja Granta.

Na pitanje zašto nosi ženski svileni ogrtač uzviknuo je:

- Zato što sam odjednom postao gej - a ova rečenica smatra se prvim filmskim slučajem u kojemu je riječ gej izrečena s homoseksualnim konotacijama.

Za razliku od kolegica u hlačama, Grete Garbo i Marlene Dietrich, čija je androginost, prema biografu Williamu J. Mannu, "projicirala nesumnjiv erotski nagon", Hepburn je viđena bez seksualnih konotacija.

Bila je povezana s njenim ličnim osjećajem autonomije i komfora, a ne glamurom.

Taj čisti oblik androgije iznad stila odjeće svojstven je Hepburn, a 1951. godine, kada ju je hotel Claridge u Londonu obavijestio da ženama nije dopušteno da nose hlače u predvorju, ušla je u njega preko ulaza namijenjenog zaposlenicima.

- Katharine Hepburn bila je zaštitnica nezavisne američke žene - napisala je Mary McNamara u svojoj eulogiji za Los Angeles Times 2003. godine.

Njeni filmovi dokazali su da se unutar heteroseksualnog statusa može postići nezavisnost i jednakost - čak i dok se borite i usvajate kvalitete suprotnog spola.

Hepburn i Spencer Tracy snimili su devet filmova zajedno, od kojih su najpopularniji oni u kojima su sparing partneri i suparnici.

Dok njihovo proslavljeno partnerstvo, dugo 27 godina, ponekad pomračuje njen jedinstven rad, Vincent Canby napisao je u The New York Timesu da se njihova veza nadopunjavala te se činilo da "nikad nije bila stvar kapitulacije".

- Nisam živjela kao žena. Živjela sam kao čovjek. Učinila sam upravo ono što sam prokleto željela i zaradila sam dovoljno novca za život da se ne bojim samoće - izjavila je u intervjuu kojeg je dala 1981. godine.

Nakon Tracyjeve smrti 1967. godine Hepburn je ostala sama narednih 36 godina.

- Žena mojih godina nije naročito zanimljiv objekt u našem društvu i to je činjenica - izjavila je 1979. godine.

Ipak, njene kasnije uloge bile su prepune prestiža i moći.

Poput holivudske zvijezde Tilde Swinton, danas možda jedine glumice koja se proslavila zbog svoje inteligencije i androginije, Hepburn je muževnim stilom odijevanja projicirala svoju moć koja ne blijedi ni u današnjim okvirima.

Jedna od najvećih filmskih diva ikada preminula je 29. Juna 2003. godine u 96. godini života.