open-navfaktor-logo
search
Nova ADAC-ova statistika pouzdanosti
Neispravan ili prazan akumulator najčešći uzrok kvarova: Koji se automobili najmanje kvare na cesti
ADAC-ovi mehaničari intervenirali su prošle godine više od 3,5 miliona puta
AUTOR: HAK Revija
03.05.2024. u 09:00
get url
text
Električna vozila prvi put registrirana 2021. godine imaju bolje rezultate u statistici kvarova od motora s unutrašnjim sagorijevanjem, s oko 3,6 manje kvarova na 1.000 vozila. To je vidljivo iz trenutne statistike kvarova Njemačkog autokluba (ADAC), koja sada uključuje i vozila is 2021. godine, piše HAK Revija.
U skladu s tim, električni automobili bilježe 2,8 kvarova na 1.000 vozila, dok je takozvani postotak kvarova za modele s motorima s unutrašnjimm sagorijevanjem 6,4.
U 2020. godini tri godine stara električna vozila imala su samo 1,9 kvarova manje od motora s unutrašnjim sagorijevnjem. Ovi podaci potvrđuju sve veću pouzdanost električnih vozila, iako je još prerano za konačnu ocjenu njihove opće otpornosti na kvarove.
ADAC-ovi mehaničari intervenirali su prošle godine više od 3,5 miliona puta. S 44,1 posto, najčešći uzrok kvarova u 2023. i dalje je neispravan ili ispražnjen akumulator. Broj dva su problemi s motorom ili menadžmentom motora (22,8 posto), a slijede kvarovi na starteru, alternatoru, električnom sustavu i rasvjeti (10,5 posto). Gume (8,8 posto) i sistemi za zaključavanje (7,1 posto) zauzeli su četvrto i peto mjesto.
Kada su u pitanju nova vozila registrirana 2021. godine, i ovdje je akumulator slaba tačka, i za motore s unutrašnjim sagorijevanjem i električne automobile. Sa stopom kvarova od 2,4 kvara na 1.000 registriranih vozila, automobili na klasični pogon znatno su ispred električnih (1,2). Također je jasna razlika između klasičnih pogona (1,4) i električnih vozila (0,9) kada je u pitanju drugi najčešći uzrok kvarova – neispravne gume. To je vjerovatno zbog manje kilometraže električnih vozila.
Značajne razlike također se mogu vidjeti u problemima oko motora: dok je ovo područje odgovorno za 1,2 kvara na 1.000 vozila 20021. godine na automobilima s konvencionalnim pogonom, to je samo 0,2 kvara na modelima na električni pogon. Međutim, jedva da postoje razlike između tipova pogona kada su u pitanju kočnice, podvozje i komponente karoserije.
Za trenutnu statistiku uzeti su u obzir svi kvarovi koji su se tokom 2023. godine dogodili na vozilima starosti od tri do deset godina (prvi put registrirani između 2014. i 2021.). Ispitano je ukupno 156 modela iz dvadesetak marki automobila.
Lideri među vozilima starim tri godine u trenutnoj statistici su BMW i3 (0,4 kvarova na 1.000 vozila), Mini (0,4) i BMW X1 (0,7). Kod mikro automobila u prve tri godine najpouzdaniji su Suzuki Ignis, Toyota Aygo i VW up. Kod gradskih automobila, uz Mini i BMW i3 tu su još Škoda Kamiq, Peugot 2008 i Seat Arona. U kompaktnoj klasi, uz BMW X1 izdvojili su BMW seriju 1, BMW seriju 2, BMW X2, Cupru Formentor, Mercedes-Benz A klasu, B klasu, GLA, Seat Atecu, Škodu Scalu i VW ID.3. U srednjoj klasi pouzdanošću se nakon tri godine korištenja ističu Audi A4, A5, Q5, BMW serije 3, X3, Mercedes-Benz GLC, Tela Model 3, VW ID.4, Posljednje mjesto zauzeli su Toyota Yaris (27,8), Ford Kuga (25,4) i Toyota C-HR (22,0), među autima koji su prvi put registrirani 2021. godine.
Kada su u pitanju automobili koji su 2019. godište, kvalitetom se izdvajaju Suzuki Ignis (2,7), Fiat Panda (3,6) i VW Up! (3,2) u klasi mikroautomobila, BMW i3 (0,4), Mini (1,8), Suzuki Swift (1,9), Szuki Vitiara (2,3), Citroen C3 (2,4), te Renault Zoe i VW T-Cross (po 2,9) u klasi malih gradskih automobila, BMW X2 (2,2), X1 (2,5), Škoda Scala (2,3), Volvo XC40 (1,8) i VW T-Roc (2,6) kod kompaktnih automobila, odnosno BMW X3 (1,7) Audi A4 (2,8) te Volvo XC60 (3,0 u srednjoj klasi).
Prema statistikama, očekivano, najviše se kvare vozila u dobi od 18 do 23 godine.
POVEZANO
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.